logo

KINNITATUD
Tallinna Keeltekool MTÜ juhatuse otsusega 16.08.2025
Õppekava ID: HISA124819

Tallinna Keeltekool MTÜ õppekava "Hispaania keel A1.2"

1. Õppekava nimetus

Hispaania keel A1.2

2. Õppekavarühm

Keeleõpe (ISCED-F 2013 õppekavarühmade klassifikatsioon).

3. Õppekava koostamise alus

Euroopa keeleõppe raamdokument.

4. Õppekava eesmärk

Kursuse lõpuks mõistab ja kasutab õpilane igapäevaseid väljendeid ja lihtsamaid fraase, oskab ennast ja teisi tutvustada, pärida elukoha, tuttavate inimeste ja asjade järele ning vastata sama ringi küsimustele, suhtleb lihtsas keeles, kui vestluspartner räägib aeglaselt ja selgelt ning on valmis aitama.

5. Õpiväljundid

Õppekava järgi õpetatava kursuse lõpuks õppija:
• mõistab ja kasutab lihtsamaid fraase;
• tüüpsituatsioonides väljendab ennast õpitud sõnavara piires;
• sõlmib kokkuleppeid ja teeb ettepanekuid;
• loeb ja koostab lihtsamaid tekste;
• saab kaasvestlejast aru piiratud ulatuses;
• räägib plaanidest.

6. Õppekava sihtgrupp

Hispaania keele A1.2 taseme õppekava on mõeldud neile, kes on eelnevalt omandanud A1.1 taseme õpiväljundid ja soovivad oma keeleoskust edasi arendada.

7. Õpingute alustamise tingimused

Õppijate vastuvõtt toimub registreerimistaotluste alusel, kursuse jooksul liituda soovijatele võimaldatakse üks proovitund ühe õppegrupi kohta. Tasemesobivustesti viib õppejõud vajadusel läbi testimisperioodil enne kursuse algust. Kursusele võetakse vastu soovijad, kes on esitanud digitaalse registreerimistaotluse, sõlminud kooliga koolituslepingu (alaealise puhul teeb seda lapsevanem või hooldaja) ning tasunud kooli väljastatud arve alusel õppemaksu enne õppetöö algust. Täpsemad tingimused on sätestatud kooli normdokumentide ja koolituslepinguga

8. Õppe kogumaht

Õppe kogumaht moodustab 117 akadeemilist tundi (ak/t), sh 70 ak/t auditoorset õpet ja 47 ak/t iseseisvat tööd. Ühe akadeemilise tunni kestus on 45 minutit.

9. Õppe sisu

Hispaania keele häälduse ja grammatika aluste kinnistamine. Igapäevase lihtsama suhtluskeele omandamine.

Grammatika: tegusõna gustar ja teiste samalaadsete tegusõnade kasutamine, umbmäärased asesõnad, eessõnad, küsisõnad, konstruktsioonid ir a + infinitiiv, estar + gerundium ja seguir + gerundium, käskiv kõneviis (jaatav), ajavormid presente de indicativo, pretérito perfecto de indicativo, pretérito indefinido.

Sõnavara: vaba aja tegevused, toiduained ja toidud, kehaosad, tervis ja haigused, aastaajad, ilm, ostmine, harrastused, reisimine.

Kõnearendus: lemmiktegevustest rääkimine, enesetunde kirjeldamine sisseostude tegemine, tellimine ja tasumine restoranis, eelistuste väljendamine, plaanidest rääkimine, ilma kirjeldamine, reisi planeerimine ja kirjeldamine.

Kirjutamine: lihtsamad kirjatööd erinevatel teemadel, kirja kirjutamine sõbrale.

10. Õppemeetodid

Kuulamis-, lugemis-, kirjutamis- ja tõlkeharjutused, grupi- ja paaristöö, rollimängud, arutelud, ettekanded, dialoogid, interaktiivsed mängulised ülesanded, videote vaatamine, arutelud, testid.

11. Õppekeskkonna kirjeldus

Kontaktõpe toimub tervisekaitse- ja ohutusnõuetele vastavates ruumides, mis on varustatud õppetöö läbiviimiseks vajalike vahenditega.

12. Õppematerjalid

Õpik:
Francisca Castro Viúdez, Pilar Díaz Ballesteros, Ignacio Rodero Díez, Carmen Sardinero Francos, Español en marcha 1, SGEL Libros, Madrid 2023 – õpik, töövihik, CD;
Francisca Castro Viúdez, Ignacio Rodero Díez, Carmen Sardinero Francos, Español en marcha 2, SGEL Libros, Madrid 2023 – õpik, töövihik, CD.

Lisamaterjalid:
P. Cerdeira, J. V. Ianni, Nuevo Prisma, nivel A1, Edinumen 2013 – õpik, töövihik, CD;
Imbi-Reet Kaasik, Rina Ombudo, Ilmar Sulsenberg, Jüri Talvet, Hispaania-eesti sõnaraamat, Valgus, Tallinn 2010;
Hispaania-eesti/Eesti-hispaania taskusõnastik, Tea Kirjastus, Tallinn 2002;
Francisca Castro, Uso de la gramática española: elemental, Edelsa, Madrid 2010;
Luis Aragonés, Ramón Palencia, Gramática de uso de español para extranjeros. Teoría y práctica, Nivel elemental e intermedio, Ediciones SM, Madrid 2003;
José Siles Artés, Historias para conversar, Nivel umbral, SGEL, Madrid 2003.

13. Täienduskoolituse lõpetamise tingimused ja väljastatavad dokumendid

Õpingute eduka lõpetamise eelduseks on õppekava õpiväljundite omandamine ja kursuse lõputesti positiivne sooritamine. Lõputesti positiivseks soorituseks on vaja vähemalt 51% õigeid vastuseid. Õppijale väljastatakse tunnistus täienduskoolituse lõpetamise kohta juhul, kui ta saavutas õppekava lõpetamiseks nõutud õpiväljundid, sooritades positiivselt kursuse lõputesti. Õppijale, kes osales koolitusel, kuid ei soovinud lõputesti sooritada, väljastatakse tõend koolitusel osalemise kohta. Muudel juhtudel (õppeaasta keskel) väljastatakse õppijale tema vastava taotluse alusel tõend koolitusel osalemise kohta.

14. Koolituse läbiviimiseks vajalik kvalifikatsioon

Kõrgharidusega spetsialist, kel on olemas vajalikud pädevused keele õpetamiseks vastaval tasemel.