logo

KINNITATUD
Tallinna Keeltekool MTÜ juhatuse otsusega 16.12.2025
Õppekava ID: HISA114818

Tallinna Keeltekool MTÜ õppekava "Hispaania keel A1.1"

1. Õppekava nimetus

Hispaania keel A1.1

2. Õppekavarühm

Keeleõpe (ISCED-F 2013 õppekavarühmade klassifikatsioon).

3. Õppekava koostamise alus

Euroopa keeleõppe raamdokument.

4. Õppekava eesmärk

Kursuse lõpuks mõistab ja kasutab õpilane oma igapäevaeluks vajalikke väljendeid ja lihtsamaid fraase, oskab ennast ja teisi tutvustada ning pärida elukoha, tuttavate inimeste ja asjade järele ning vastata sama ringi küsimustele.

5. Õpiväljundid

Õppekava järgi õpetatava kursuse lõpuks õppija:
• omab algteadmisi hispaania keele hääldusest ja grammatikast;
• tunneb numbreid 1–100;
• mõistab ja kasutab lihtsaid fraase ja väljendeid ning esitab küsimusi;
• loeb lihtsamaid tekste õpitud teemadel;
• tutvustab ennast ja teisi;
• kirjeldab ruumi enda ümber (klass, kodu, tänav);
• räägib oma päevast.

6. Õppekava sihtgrupp

Hispaania keele A1.1 taseme õppekava on mõeldud neile, kes soovivad alustada keeleõpingutega päris algusest ega ole varem hispaania keelega süstemaatiliselt kokku puutunud või vajavad keele põhialuste ülekordamist.

7. Õpingute alustamise tingimused

Õppijate vastuvõtt toimub registreerimistaotluste alusel, kursuse jooksul liituda soovijatele võimaldatakse üks proovitund ühe õppegrupi kohta. Tasemesobivustesti viib õppejõud vajadusel läbi testimisperioodil enne kursuse algust. Kursusele võetakse vastu soovijad, kes on esitanud digitaalse registreerimistaotluse, sõlminud kooliga koolituslepingu (alaealise puhul teeb seda lapsevanem või hooldaja) ning tasunud kooli väljastatud arve alusel õppemaksu enne õppetöö algust. Täpsemad tingimused on sätestatud kooli normdokumentide ja koolituslepinguga.

8. Õppe kogumaht

Õppe kogumaht moodustab 100 akadeemilist tundi (ak/t), sh 60 ak/t auditoorset õpet ja 40 ak/t iseseisvat tööd. Ühe akadeemilise tunni kestus on 45 minutit.

9. Õppe sisu

Hispaania keele häälduse ja grammatika aluste ning igapäevaste lihtsate fraaside ja väljendite omandamine.

Grammatika: tähestik, numbrid, määrav ja umbmäärane artikkel, nimi- ja omadussõnade grammatiline sugu, omadussõna võrdlusastmed, isikulised asesõnad, näitavad asesõnad, omastavad asesõnad, kaudsihitise asesõnad, eessõnad, küsisõnad, tegusõnade pööramine kindla kõneviisi olevikus, tegusõnade ser, estar ja hay võrdlev kasutamine, enesekohased tegusõnad.

Sõnavara: tervitused, hüvastijätud, riigid, rahvused, keeled, elukutsed, klassi sisustus, linn, tänav, kodu, mööbliesemed, riietusesemed, transpordivahendid, liiklus, tähtpäevad, nädalapäevad, kuude nimetused, vaba aja tegevused.

Kõnearendus: tervitamine ja hüvastijätt; enda ja teiste tutvustamine; rahvuse ja tegevusala küsimine; linna ja isiku kirjeldamine; kellaaja küsimine ja ütlemine; igapäevaste tegevuste kirjeldamine; tee küsimine ja juhatamine; teekonna planeerimine; lemmiktegevustest rääkimine.

Kirjutamine: lihtsamad kirjatööd erinevatel teemadel, kirja kirjutamine sõbrale.

10. Õppemeetodid

Kuulamis-, lugemis-, kirjutamis- ja tõlkeharjutused, grupi- ja paaristöö, rollimängud, arutelud, ettekanded, dialoogid, interaktiivsed mängulised ülesanded, videote vaatamine, arutelud, testid.

11. Õppekeskkonna kirjeldus

Kontaktõpe toimub tervisekaitse- ja ohutusnõuetele vastavates ruumides, mis on varustatud õppetöö läbiviimiseks vajalike vahenditega.

12. Õppematerjalid

Õpik:
Francisca Castro Viúdez, Pilar Díaz Ballesteros, Ignacio Rodero Díez, Carmen Sardinero Francos, Español en marcha 1, SGEL Libros, Madrid 2023 – õpik, töövihik, CD.

Lisamaterjalid:
P. Cerdeira, J. V. Ianni, Nuevo Prisma, nivel A1, Edinumen 2013 – õpik, töövihik, CD;
Imbi-Reet Kaasik, Rina Ombudo, Ilmar Sulsenberg, Jüri Talvet, Hispaania-eesti sõnaraamat, Valgus, Tallinn 2010;
Hispaania-eesti/Eesti-hispaania taskusõnastik, Tea Kirjastus, Tallinn 2002;
Francisca Castro, Uso de la gramática española, elemental, Edelsa, Madrid 2010;
Luis Aragonés, Ramón Palencia, Gramática de uso de español para extranjeros. Teoría y práctica, Nivel elemental e intermedio, Ediciones SM, Madrid 2003;
José Siles Artés, Historias para conversar, Nivel umbral, SGEL, Madrid 2003.

13. Täienduskoolituse lõpetamise tingimused ja väljastatavad dokumendid

Õpingute eduka lõpetamise eelduseks on õppekava õpiväljundite omandamine ja kursuse lõputesti positiivne sooritamine. Lõputesti positiivseks soorituseks on vaja vähemalt 51% õigeid vastuseid. Õppijale väljastatakse tunnistus täienduskoolituse lõpetamise kohta juhul, kui ta saavutas õppekava lõpetamiseks nõutud õpiväljundid, sooritades positiivselt kursuse lõputesti. Õppijale, kes osales koolitusel, kuid ei soovinud lõputesti sooritada, väljastatakse tõend koolitusel osalemise kohta. Muudel juhtudel (õppeaasta keskel) väljastatakse õppijale tema vastava taotluse alusel tõend koolitusel osalemise kohta.

14. Koolituse läbiviimiseks vajalik kvalifikatsioon

Kõrgharidusega spetsialist, kel on olemas vajalikud pädevused keele õpetamiseks vastaval tasemel.