logo

KINNITATUD
Tallinna Keeltekool MTÜ juhatuse otsusega 16.08.2025
Õppekava ID: PRA224812

Tallinna Keeltekool MTÜ õppekava "Prantsuse keel A2.2"

1. Õppekava nimetus

Prantsuse keel A2.2

2. Õppekavarühm

Keeleõpe (ISCED-F 2013 õppekavarühmade klassifikatsioon).

3. Õppekava koostamise alus

Euroopa keeleõppe raamdokument.

4. Õppekava eesmärk

Kursuse lõpuks mõistab õpilane lauseid ja sageli kasutatavaid väljendeid, mis seostuvad talle oluliste valdkondadega (näiteks info enda ja pere kohta, sisseostude tegemine, kodukoht, töö). Tuleb toime igapäevastes suhtlusolukordades, mis nõuavad otsest ja lihtsat infovahetust tuttavatel teemadel. Oskab lihtsate fraaside ja lausete abil kirjeldada oma perekonda, teisi inimesi ja elutingimusi ning väljendada oma vajadusi.

5. Õpiväljundid

Kuulamine: Õppija suudab mõista lühikesi ja selgelt väljendatud kõnesid, dialooge ja lühikesi jutustusi A2 tasemel ning eristada olulist infot erinevatest kontekstidest.

Lugemine: Õppija oskab mõista lihtsamaid ajaleheartikleid, teateid, e-kirju ja lihtsaid kirjandustekste, eristada põhisisu ja tuvastada olulisi detaile.

Rääkimine: Õppija suudab osaleda lühikestes vestlustes, esitada ja vastata küsimustele, väljendada arvamust, tundeid, plaane ja soovitusi, kirjeldada mineviku sündmusi ja tuleviku kavatsusi.

Kirjutamine: Õppija oskab koostada lühikesi kirju, e-kirju, sõnumeid, lühikesi kirjeldusi ja isiklikke tekste tuttavatel teemadel, kasutada sobivaid fraase ja sidusaid lauseid.

Sõnavara: Õppija laiendab sõnavara teemadel nagu töö, kodu, vaba aeg, tervis, transport, reisimine, toit, perekond, harjumused ja ühiskondlik elu.

Grammatika: Õppija oskab kasutada ajavorme (présent, passé composé, imparfait, futur proche, futur simple, conditionnel présent, impératif, subjonctif présent), asesõnu, artikleid, eitusvorme, omadussõnu ja küsimuse moodustamist.

Kõnearendus: Õppija oskab suhelda mitmesugustes igapäeva olukordades, väljendada arvamust ja tundeid, osaleda dialoogides ja aruteludes, jutustada sündmusi minevikus ja tulevikus.

Hääldus: Õppija arendab täpse häälduse oskust, intonatsiooni ja rütmi, märkab häälduslikke erinevusi ning püüab järgida prantsuse keele suulist ladusust.

Keeleteadlikkus ja õpioskused: Õppija oskab kasutada keele õppimise strateegiaid, hinnata oma keeleoskust, tuvastada vigu ja täiendada sõnavara ning grammatika teadmisi iseseisvalt.

6. Õppekava sihtgrupp

Prantsuse keele A2.2 taseme õppekava on mõeldud neile, kes on eelnevalt omandanud A2.1 taseme õpiväljundid ja soovivad oma keeleoskust edasi arendada.

7. Õpingute alustamise tingimused

Prantsuse keele A2.1 taseme omandamine või sellele vastav keeleoskus, mis tehakse kindlaks testi ja/või vestluse abil.Õppijate vastuvõtt toimub registreerimistaotluste alusel, kursuse jooksul liituda soovijatele võimaldatakse üks proovitund ühe õppegrupi kohta. Tasemesobivustesti viib õppejõud vajadusel läbi testimisperioodil enne kursuse algust. Kursusele võetakse vastu soovijad, kes on esitanud digitaalse registreerimistaotluse, sõlminud kooliga koolituslepingu (alaealise puhul teeb seda lapsevanem või hooldaja) ning tasunud kooli väljastatud arve alusel õppemaksu enne õppetöö algust. Täpsemad tingimused on sätestatud kooli normdokumentide ja koolituslepinguga.

8. Õppe kogumaht

Õppe kogumaht moodustab 117 akadeemilist tundi (ak/t), sh 70 ak/t auditoorset õpet ja 47 ak/t iseseisvat tööd. Ühe akadeemilise tunni kestus on 45 minutit.

9. Õppe sisu

Sõnavara (leksikaalsed üksused):
• Laiendatud sõnavara igapäevaelu, reisimise, töö, harjumuste, tervise, kodu, vaba aja, toidu ja transporti käsitlevatel teemadel; idiomaatilised väljendid ja sünonüümid.

Suhtlusteemad ja olukorrad:
• Töö ja ametialased olukorrad, reis ja puhkus, tervishoid, kodu ja naabruskond, toit ja ostlemine, sõprussuhted ja perekond, ametiasutused, liiklusolukorrad, kultuurisündmused.

Olulisemad grammatikateemad:
• Ajavormid: présent, passé composé, imparfait, futur proche, futur simple, conditionnel présent, impératif, subjonctif présent; asesõnad (sh y ja en); artiklid; omadussõnad; küsimuste moodustamine ja inversioon; eitusvormid.

Funktsionaalne keelekasutus:
• Avalduste, soovide, kavatsuste, nõuannete, arvamuste ja tunnete väljendamine; küsimuste esitamine ja vastamine; arvamuste põhjendamine ja lihtsamate argumentide esitamine.

Osaoskuste arendamine:
• Kuulamine: lühikesed dialoogid ja jutustused, informatsiooni väljasõelumine;
• Lugemine: lihtsad artiklid, teated, e-kirjad;
• Rääkimine: rollimängud, vestlused igapäeva olukordades;
• Kirjutamine: lühitekstid, kirjeldused, e-kirjad;
• Kõnearendus: dialoogide ja rollimängude harjutamine.

Hääldus / suuline ladusus ja keelekultuur:
• Täpne hääldus ja intonatsioon, rõhk ja rütm, suuline ladusus, keele kultuurilised eripärad.

10. Õppemeetodid

Õppetöö põhineb kommunikatiivsel ja õppijakeskse õppe põhimõtetel. Kasutatakse aktiivõppemeetodeid, mis toetavad täiskasvanud õppija iseseisvust ja praktilist keelekasutust:
• vestlus- ja suhtlusülesanded paaris- ja rühmatöös;
• rollimängud ja situatsioonimängud igapäeva- ja tööelust võetud olukordades;
• probleemi lahendamist ja arvamusvahetust nõudvad arutelud ja debatid;
• kuulamisülesanded (audio- ja videomaterjalid) koos eeltöö, kuulamise ja järeltegevustega;
• lugemisülesanded erinevat tüüpi tekstidega, sh veebitekstid ja autentsed materjalid;
• kirjutamisülesanded, kus harjutatakse nii lühikesi teateid kui ka seotud teksti koostamist;
• projektõpe ja integreeritud ülesanded (nt reisiprojekti kavandamine, ürituse korraldamine, infootsingu ja esitlusega lõppevad grupitööd);
• individuaalne töö õpiku, töövihiku ja digimaterjalidega, sh kordamis- ja süvendamisülesanded;
• tagasiside ja refleksioon – enesehindamine, paaris- ja rühmahindamine, õpetaja suuline ja kirjalik tagasiside.

11. Õppekeskkonna kirjeldus

Kontaktõpe toimub tervisekaitse- ja ohutusnõuetele vastavates ruumides, mis on varustatud õppetöö läbiviimiseks vajalike vahenditega.

12. Õppematerjalid

Õpik:
Alter Ego + 2 – Livre de l'élève (A2), Autorid: Annie Berthet, Emmanuelle Daill, Catherine Hugot, Véronique M. Kizirian: õpik, töövihik, CD; paljundmaterjal

13. Täienduskoolituse lõpetamise tingimused ja väljastatavad dokumendid

Õpingute eduka lõpetamise eelduseks on õppekava õpiväljundite omandamine ja kursuse lõputesti positiivne sooritamine. Lõputesti positiivseks soorituseks on vaja vähemalt 51% õigeid vastuseid. Õppijale väljastatakse tunnistus täienduskoolituse lõpetamise kohta juhul, kui ta saavutas õppekava lõpetamiseks nõutud õpiväljundid, sooritades positiivselt kursuse lõputesti. Õppijale, kes osales koolitusel, kuid ei soovinud lõputesti sooritada, väljastatakse tõend koolitusel osalemise kohta. Muudel juhtudel (õppeaasta keskel) väljastatakse õppijale tema vastava taotluse alusel tõend koolitusel osalemise kohta.

14. Koolituse läbiviimiseks vajalik kvalifikatsioon

Kõrgharidusega spetsialist, kel on olemas pädevused täiskasvanute koolitamiseks.