Kursuse lõpuks oskab õppija:
• kasutada sõnavara, mis võimaldab suhelda endale tuttavatel teemadel nagu töö, vaba aeg, reisimine, perekond, ostud, jne;
• jutustada iseendast, oma sõpradest ja perekonnaliikmetest;
• kirjeldada põhilisi argielu aspekte;
• kirjeldada kogemusi, sündmusi;
• lühidalt põhjendada ja selgitada oma seisukohti ja plaane;
• koostada lihtsat teksti tuttaval või enda jaoks huvipakkuval teemal.
6. Õppekava sihtgrupp
Prantsuse keele A1.2 taseme õppekava on mõeldud neile, kes on eelnevalt omandanud A1.1 taseme õpiväljundid ja soovivad oma keeleoskust edasi arendada.
7. Õpingute alustamise tingimused
Õppijate vastuvõtt toimub registreerimistaotluste alusel, kursuse jooksul liituda soovijatele võimaldatakse üks proovitund ühe õppegrupi kohta. Tasemesobivustesti viib õppejõud vajadusel läbi testimisperioodil enne kursuse algust. Kursusele võetakse vastu soovijad, kes on esitanud digitaalse registreerimistaotluse, sõlminud kooliga koolituslepingu (alaealise puhul teeb seda lapsevanem või hooldaja) ning tasunud kooli väljastatud arve alusel õppemaksu enne õppetöö algust. Täpsemad tingimused on sätestatud kooli normdokumentide ja koolituslepinguga.
8. Õppe kogumaht
Õppe kogumaht moodustab 117 akadeemilist tundi (ak/t), sh 70 ak/t auditoorset õpet ja 47 ak/t iseseisvat tööd. Ühe akadeemilise tunni kestus on 45 minutit.
9. Õppe sisu
Kursuse eesmärgiks on A1.1 keeletaseme teadmiste kordamine ning oskuste süvendatud ja laiendatud kasutamine; grammatika aluste täiendamine; suhtluse arendamine, mis põhineb olevikul, lähitulevikul, lihttulevikul ja kahel erineval minevikuajal – passé composé ja imparfait, subjonctif’il ja käskival ning tingival kõneviisil; igapäevase vestluskeele omandamine erinevatel teemadel; tuttaval ja lihtsamal võõral keelematerjalil põhineva vestluse mõistmine ja vestluses osalemine ning kirjalik eneseväljendus.
Grammatika: présent, passé composé, futur proche, pronoms complémets directs/indirects, impératif (käsikiv kõneviis); omadussõnade ühildumine soos/arvus; erinevate minevikuaegade kasutamine ja võrdlus – passé composé, passé récent, imparfait; tingiva kõneviisi olevik – conditionnel présent, lihttulevik – futur simple; subjonctif présent – selle moodustamine ja kasutusalad; gérondif; otsene ja kaudne kõne, artiklite kordamine ja süvendamine, ajamäärused, käskiva kõneviisi kordamine ja süvendamine, participe passé ühildumine, asesõnad en ja y; omadussõnade asukoht lauses; inversioon küsimuste moodustamisel – erinevad küsimuste tüübid (standardkeel, kõnekeel); eitus – ne pas, ne plus, ne jamais; erinevate keeleregistrite õppimine spetsiifilisemal tasemel.
Sõnavara: Varem omandatud sõnavara pidev laiendamine; idiomaatilised väljendid, sünonüümid; teemad – mood, töö, kinnisvara, transport, reisimine, kodused tööd.
Kõnearendus: Vestlusoskuse laiendamine, mälestustest rääkimine, arvamuse avaldamine erinevatel teemadel, lihtsamate tekstide ümberjutustamine ja analüüsimine. Prantsusmaa ja Pariis. Muusika ja kunstiteoste kohta arvamuse avaldamine.
Kirjutamine: Kirjad sõpradele ja ametiasutustele (familiaarne keel vs formaalne keel), lühiarutlused. kirjeldused, teksti resümeerimine. Erinevate tekstisidujate kasutamine.
10. Õppemeetodid
Kuulamis-, lugemis-, kirjutamis- ja tõlkeharjutused, grupi- ja paaristöö, rollimängud, arutelud, ettekanded, dialoogid, interaktiivsed mängulised ülesanded, videote vaatamine, arutelud, testid.
11. Õppekeskkonna kirjeldus
Kontaktõpe toimub tervisekaitse- ja ohutusnõuetele vastavates ruumides, mis on varustatud õppetöö läbiviimiseks vajalike vahenditega
12. Õppematerjalid
Õpikud:
• T. Tamm, L. Tomasberg „Quartier Latin“: õpik, töövihik, CD, Kirjastus Avita 2013;
• R. Mérieux, Y. Loiseau ”Connexions”, tase 1, tase 2: õpik, töövihik, CD; paljundmaterjal (tekstid, dialoogid, harjutused).
13. Täienduskoolituse lõpetamise tingimused ja väljastatavad dokumendid
Õpingute eduka lõpetamise eelduseks on õppekava õpiväljundite omandamine ja kursuse lõputesti positiivne sooritamine. Lõputesti positiivseks soorituseks on vaja vähemalt 51% õigeid vastuseid. Õppijale väljastatakse tunnistus täienduskoolituse lõpetamise kohta juhul, kui ta saavutas õppekava lõpetamiseks nõutud õpiväljundid, sooritades positiivselt kursuse lõputesti. Õppijale, kes osales koolitusel, kuid ei soovinud lõputesti sooritada, väljastatakse tõend koolitusel osalemise kohta. Muudel juhtudel (õppeaasta keskel) väljastatakse õppijale tema vastava taotluse alusel tõend koolitusel osalemise kohta.
14. Koolituse läbiviimiseks vajalik kvalifikatsioon
Kõrgharidusega spetsialist, kel on olemas vajalikud pädevused keele õpetamiseks vastaval tasemel.