logo

KINNITATUD
Tallinna Keeltekool MTÜ juhatuse otsusega 20.08.2025
Õppekava ID: PRA114809

Tallinna Keeltekool MTÜ õppekava "Prantsuse keel A1.1"

1. Õppekava nimetus

Prantsuse keel A1.1

2. Õppekavarühm

Keeleõpe (ISCED-F 2013 õppekavarühmade klassifikatsioon).

3. Õppekava koostamise alus

Euroopa keeleõppe raamdokument.

4. Õppekava eesmärk

Koolituse lõpuks mõistab ja kasutab õpilane üldlevinud väljendeid ja lihtsamaid fraase, mis puudutavad teda, tema perekonda, ümbruskonda ja igapäevaelu; suudab suhelda lihtsas keeles, kui vestluspartner räägib aeglaselt ja selgelt ning on valmis aitama; orienteerub reisikeskkonnas, kus kõneldakse prantsuse keelt; oskab tavaolukorras (kodus, kaupluses, tänaval, restoranis, kohtumisel jm) kasutada viisakusväljendeid ning väljendada oma vajadusi ja hoiakuid; teab olulisemaid fakte Prantsusmaa ja selle pealinna Pariisi kohta.

5. Õpiväljundid

Kursuse lõpuks õppija:
• tunneb isikulisi asesõnu;
• oskab pöörata tegusõnu olevikus ja minevikus (passé composé);
• oskab ennast ja teisi tutvustada ning kirjeldada inimesi enda ümber;
• oskab täita registreerimislehte, kus küsitakse isikuandmeid;
• oskab küsida elukoha, tuttavate inimeste ja asjade kohta ning vastata sama ringi küsimustele;
• kasutab suulises ja kirjalikus eneseväljenduses kohta näitavaid eessõnu;
• oskab esitada küsimusi (nii familiaarses kui ka standardkeeles);
• teab põhi- ja järgarve;
• teab nädalapäevade ja kuude nimetusi;
• tunneb ja kasutab keele põhisõnavara, mis võimaldab suhelda turismi tüüpsituatsioonides;
• saab aru lihtsast ja aeglaselt väljendatud kõnest;
• oskab lugeda lihtsamaid tekste.

6. Õppekava sihtgrupp

Prantsuse keele A1.1 taseme õppekava on mõeldud neile, kes soovivad alustada keeleõpingutega päris algusest ega ole varem prantsuse keelega süstemaatiliselt kokku puutunud või vajavad keele põhialuste ülekordamist.

7. Õpingute alustamise tingimused

Õppijate vastuvõtt toimub registreerimistaotluste alusel, kursuse jooksul liituda soovijatele võimaldatakse üks proovitund ühe õppegrupi kohta. Tasemesobivustesti viib õppejõud vajadusel läbi testimisperioodil enne kursuse algust. Kursusele võetakse vastu soovijad, kes on esitanud digitaalse registreerimistaotluse, sõlminud kooliga koolituslepingu (alaealise puhul teeb seda lapsevanem või hooldaja) ning tasunud kooli väljastatud arve alusel õppemaksu enne õppetöö algust. Täpsemad tingimused on sätestatud kooli normdokumentide ja koolituslepinguga.

8. Õppe kogumaht

Õppe kogumaht moodustab 117 akadeemilist tundi (ak/t), sh 70 ak/t auditoorset õpet ja 47 ak/t iseseisvat tööd. Ühe akadeemilise tunni kestus on 45 minutit.

9. Õppe sisu

Kursuse eesmärgiks on prantsuse keele baasteadmiste omandamine häälduses ja grammatika aluste omandamine; suhtluse arendamine, mis põhineb olevikul, lähitulevikul ja minevikul; igapäevase lihtsama vestluskeele omandamine lihtsamatel teemadel ja enesetutvustus; tuttaval keelematerjalil põhineva vestluse mõistmine ja vestluses osalemine ning kirjalik eneseväljendus lihtsamatel teemadel.

Grammatika: Ajavormid présent, passé composé, futur proche, impératif; määravad ja umbmäärased artiklid; nimisõnade ja omadussõnade grammatiline sugu; omadussõnade kasutamine; isikulised asesõnad, omastavad asesõnad, eessõnad, küsisõnad; tegusõnade pööramine I, II, III grupp ja ebareeglipärased tegusõnad; participe passé ühildumine nimisõnaga soos ja arvus; enesekohased tegusõnad; küsimuste moodustamine; verbikonstruktsioonid.

Sõnavara: Numbrid, riigid, rahvused, perekonnaliikmed, tähtpäevad, nädalapäevad, kuud, aastaajad, ilm, liiklus ja transpordivahendid, toiduained ja toidud, kehaosad, riietusesemed, harrastused, igapäevaelu ja töö, puhkus ja reisimine, elukutsed, minevikusündmused, kodu, Prantsusmaa ja Pariis.

Kõnearendus: Igapäevased suhtlussituatsioonid – plaanidest rääkimine, palvete esitamine, informatsiooni küsimine; arvamuse, kahtluse, üllatuse, eelistuste, tundmuste väljendamine; nõusoleku ja keeldumise väljendamine; vabandamine. Kõnearenduslikud mängud ja dialoogid – tervitamine ja hüvastijätt, enda ja teiste tutvustamine, rahvuse ja tegevusala küsimine, isiku kirjeldamine, kellaaja küsimine ja ütlemine, igapäevaste tegevuste kirjeldamine, sisseostude tegemine, tellimine ja maksmine restoranis, tee küsimine ja juhatamine, enesetunde kirjeldamine, ilma kirjeldamine.

Kirjutamine: Eri tekstitüüpide vaatlemine, lihtsamad kirjatööd erinevatel teemadel, dialoogide koostamine, kirja kirjutamine sõbrale, kirjutamine erinevatel ennast puudutavatel teemadel – mina, minu pere, minu vaba aeg, minu päev, minu kodu.

10. Õppemeetodid

Kuulamis-, lugemis-, kirjutamis- ja tõlkeharjutused, grupi- ja paaristöö, rollimängud, arutelud, ettekanded, dialoogid, interaktiivsed mängulised ülesanded, videote vaatamine, arutelud, testid.

11. Õppekeskkonna kirjeldus

Kontaktõpe toimub tervisekaitse- ja ohutusnõuetele vastavates ruumides, mis on varustatud õppetöö läbiviimiseks vajalike vahenditega.

12. Õppematerjalid

Õpikud:
T. Tamm, L. Tomasberg „Quartier Latin“: õpik, töövihik, CD, Kirjastus Avita 2013;
R. Mérieux, Y. Loiseau ”Connexions”, tase 1: õpik, töövihik, CD; paljundmaterjal (tekstid, dialoogid, harjutused).

Lisamaterjal:
M. Barféty; R. Beaujouin P. „Compréhension orale“ I osa.

13. Täienduskoolituse lõpetamise tingimused ja väljastatavad dokumendid

Õpingute eduka lõpetamise eelduseks on õppekava õpiväljundite omandamine ja kursuse lõputesti positiivne sooritamine. Lõputesti positiivseks soorituseks on vaja vähemalt 51% õigeid vastuseid. Õppijale väljastatakse tunnistus täienduskoolituse lõpetamise kohta juhul, kui ta saavutas õppekava lõpetamiseks nõutud õpiväljundid, sooritades positiivselt kursuse lõputesti. Õppijale, kes osales koolitusel, kuid ei soovinud lõputesti sooritada, väljastatakse tõend koolitusel osalemise kohta. Muudel juhtudel (õppeaasta keskel) väljastatakse õppijale tema vastava taotluse alusel tõend koolitusel osalemise kohta.

14. Koolituse läbiviimiseks vajalik kvalifikatsioon

Kõrgharidusega spetsialist, kel on olemas vajalikud pädevused keele õpetamiseks vastaval tasemel.