Kursuse lõpuks mõistab õpilane keerukamate abstraktse või konkreetse teemaga tekstide ning erialase mõttevahetuse tuuma, suudab spontaanselt ja ladusalt vestelda sama keele emakeelse kõnelejaga, oskab paljudel teemadel luua selget, üksikasjalikku teksti ning selgitada oma vaatenurka, kaaluda kõnealuste seisukohtade tugevaid ja nõrku külgi.
5. Õpiväljundid
Õppekava järgi õpetatava kursuse lõpuks õppija:
• vestleb keelt emakeelena kõnelejaga;
• saab aru nii tavakeeles ettekandest, mõttevahetusest, televisioonisaatest, intervjuust kui ka keerukamast abstraktsest ja erialasest tekstist ning tuttava teema puhul mõistab selle nüansse ja sügavamat sisu;
• loeb erinevaid tekste (artikkel, ilukirjandus, teavitus, kasutusjuhend), leiab nendest vajalikku infot ning teeb selle alusel üldistusi ja kokkuvõtteid;
• väljendab ja põhjendab oma seisukohti, esineb ettekandega ennast huvitaval teemal, tuues välja võimalikke eri vaatenurki;
• kirjutab üksikasjalikku selget teksti, ameti- ja isiklikku kirja, ülevaadet kultuuri-
sündmusest, CV-d.
6. Õppekava sihtgrupp
Inglise keele B2.2 taseme õppekava on mõeldud neile, kes on eelnevalt omandanud B2.1 taseme õpiväljundid ja soovivad oma keeleoskust edasi arendada.
7. Õpingute alustamise tingimused
Õppijate vastuvõtt toimub registreerimistaotluste alusel, kursuse jooksul liituda soovijatele võimaldatakse üks proovitund ühe õppegrupi kohta. Tasemesobivustesti viib õppejõud vajadusel läbi testimisperioodil enne kursuse algust. Kursusele võetakse vastu soovijad, kes on esitanud digitaalse registreerimistaotluse, sõlminud kooliga koolituslepingu (alaealise puhul teeb seda lapsevanem või hooldaja) ning tasunud kooli väljastatud arve alusel õppemaksu enne õppetöö algust. Täpsemad tingimused on sätestatud kooli normdokumentide ja koolituslepinguga. Kursusel osalemise eelduseks on keeleoskus õpitavale tasemele eelneval tasemel.
8. Õppe kogumaht
Õppe kogumaht moodustab 70 akadeemilist tundi (ak/t), sh 50 ak/t auditoorset õpet ja 20 ak/t iseseisvat tööd. Ühe akadeemilise tunni kestus on 45 minutit.
9. Õppe sisu
Kõigi nelja keeleoskusliigi arendamine elulähedaste situatsioonide käsitlemise kaudu.
Grammatika: aegade süsteem aktiivis ja passiivis, 14 ajavormi nii aktiivses kui passiivses kõneviisis, küsi- ja eitavad laused, ees- ja järelliited, koguse väljendamine (much, many ja derivatiivid, (a) few, (a) little), modaalverbid, artikli kasutamine, omadussõna, oletuste/soovide grammatiline väljendamine, nelja tüüpi tingimuslaused, põim- ja rindlaused.
Sõnavara: fraasiverbid, ütlused, vanasõnad, oluline kaasaegne inglise keele sõnavara, kollokatsioonid, idioomid, ühendverbid, eessõnad, sõnade moodustamine erinevates sõnaliikides (ing- ja ed-lõpulised omadussõnad jm), sünonüümid ja antonüümid, sõnapaarid, sarnased eri tähendusega sõnad.
Kõnearendus: eri häälikuühendite hääldus; modaaltegusõnade kasutamine (oskuse, võime, keelu, suhtumise, nõuande ja võimalikkuse väljendamine); teksti edasiandmine kaudset kõnet kasutades; paaris- ja rühmatöö, rollimängud ja arutelud erinevatel teemadel (reklaam, meedia, uudised, toitumine, kriminaalsed juhtumid, fantaasia- ja teadusmaailm, ajalugu, nostalgia, ajakasutus, reisimine ja sport, tööotsing, tööintervjuud, õiged valikud, keskkond ja kliima, sotsiaalsed globaalsed teemad, elu meie ümber.
Kuulamis-, lugemis-, kirjutamis- ja tõlkeharjutused, grupi- ja paaristöö, rollimängud, arutelud, ettekanded, dialoogid, interaktiivsed mängulised ülesanded, videote vaatamine ja arutelud, testid.
11. Õppekeskkonna kirjeldus
Kontaktõpe toimub tervisekaitse- ja ohutusnõuetele vastavates ruumides, mis on varustatud õppetöö läbiviimiseks vajalike vahenditega.
12. Õppematerjalid
Õpikud:
• Liz Soars, John Soars and Paul Hancock „Headway Upper Intermediate“, 5th ed. Oxford University Press, 2019 – õpik, töövihik, interaktiivne veebikeskkond ning paljundamiseks mõeldud harjutusmaterjalid ja testid;
• Liz Soars, John Soars and Paul Hancock „Headway Intermediate“, 5th ed. Oxford University Press, 2019. Põhiõpiku komplektis sisalduvad: õpik, töövihik, interaktiivne veebikeskkond ning paljundamiseks mõeldud harjutusmaterjalid ja testid.
13. Täienduskoolituse lõpetamise tingimused ja väljastatavad dokumendid
Õpingute eduka lõpetamise eelduseks on õppekava õpiväljundite omandamine ja kursuse lõputesti positiivne sooritamine. Lõputesti positiivseks soorituseks on vaja vähemalt 51% õigeid vastuseid. Õppijale väljastatakse tunnistus täienduskoolituse lõpetamise kohta juhul, kui ta saavutas õppekava lõpetamiseks nõutud õpiväljundid, sooritades positiivselt kursuse lõputesti. Õppijale, kes osales koolitusel, kuid ei soovinud lõputesti sooritada, väljastatakse tõend koolitusel osalemise kohta. Muudel juhtudel (õppeaasta keskel) väljastatakse õppijale tema vastava taotluse alusel tõend koolitusel osalemise kohta
14. Koolituse läbiviimiseks vajalik kvalifikatsioon
Kõrgharidusega spetsialist, kel on olemas vajalikud pädevused keele õpetamiseks vastaval tasemel.