Kursuse lõpuks mõistab õpilane kõike olulist endale tuttaval teemal (töö, kool, vaba aeg vm), saab
enamasti hakkama välisriigis, kus vastavat keelt räägitakse, oskab koostada lihtsat teksti tuttaval või
enda jaoks huvipakkuval teemal, kirjeldada kogemusi, sündmusi, unistusi ja eesmärke ning lühidalt
põhjendada-selgitada oma seisukohti ja plaane.
5. Õpiväljundid
Õppekava järgi õpetatava kursuse lõpuks õppija:
• kasutab tegusõna oleviku-, mineviku- ja tulevikuvorme ning passiivi;
• esitab küsimusi informatsiooni saamiseks;
• kasutab tingimuslauseid ja kaudset kõnet;
• teeb vahet ametlikul kirjakeelel ja kõnekeelel;
• kasutab asjakohaseid igapäeva- ja viisakusväljendeid;
• väljendab oma arvamust ja arendab vestlust;
• koostab tekste ja e-kirju;
• kirjeldab olukordi, inimesi, kohti;
• saab aru välismaalaste kõnest ja oskab reageerida;
• loeb ja mõistab suhteliselt keerukat teksti.
6. Õppekava sihtgrupp
Inglise keele B1.2 taseme õppekava on mõeldud neile, kes on eelnevalt omandanud B1.1 taseme õpiväljundid ja soovivad oma keeleoskust edasi arendada.
7. Õpingute alustamise tingimused
Õppijate vastuvõtt toimub registreerimistaotluste alusel, kursuse jooksul liituda soovijatele võimaldatakse üks proovitund ühe õppegrupi kohta. Tasemesobivustesti viib õppejõud vajadusel läbi testimisperioodil enne kursuse algust. Kursusele võetakse vastu soovijad, kes on esitanud digitaalse registreerimistaotluse, sõlminud kooliga koolituslepingu (alaealise puhul teeb seda lapsevanem või hooldaja) ning tasunud kooli väljastatud arve alusel õppemaksu enne õppetöö algust. Täpsemad tingimused on sätestatud kooli normdokumentide ja koolituslepinguga. Kursusel osalemise eelduseks on keeleoskus õpitavale tasemele eelneval tasemel.
8. Õppe kogumaht
Õppe kogumaht moodustab 72 akadeemilist tundi (ak/t), sh 52 ak/t auditoorset õpet ja 20 ak/t iseseisvat tööd. Ühe akadeemilise tunni kestus on 45 minutit.
9. Õppe sisu
Eelmistel tasemetel omandatud sõnavara ning oleviku-, mineviku- ja tulevikuvormide põhjalik ja laiendatud kordamine ning süvendatud kasutamine. Tasakaalustatud lugemis-, kuulamis-, vestlus- ja kirjutamisoskuse arendamine.
Grammatika: oleviku-, mineviku-, tuleviku- ja perfektiajad; passiiv; vorm used to, asesõnad (ka enesekohased); määrsõnad; omadussõnad; ühendtegusõnad; tegusõna ühildumise vormid; tingimuslausete kolm tüüpi; sundust, lubatavust ja võimalikkust/oletust väljendavad modaaltegusõnad; umbmäärase/määrava artikli kasutamine; kaudne kõne (küsimused, käsud ja jutustavad laused).
Sõnavara: kliima ja geograafiaga seotud sõnad; ühendtegusõnad; tavalised ja ekstreemsed omadussõnad; väljendid ja idioomid; viisakad palved, abipakkumine, ettepanekud, info/tee küsimine.
Kõnearendus: huvid, vaba aeg ja tervis (nt sport, muusika); elulugu, mälestused; ajaloolised sündmused/tegelaskujud; moraal, reeglid, inimeste (välimus/iseloom) ja paikade kirjeldamine; ilm; muutuv maailm (inimene, tehnika/tehnoloogia); poeskäigud, erinevate maade köök/traditsioonid; kuulsused: kirjanikud, kunstnikud, avaliku elu tegelased jne; turism ja reisisihtkohad.
Kirjutamine: ametlikud ja mitteametlikud kirjad ning e-kirjad (ka ülevaated/aruanded), lühibiograafia/tutvustus, kirjeldused (nt inimesed, ruumid, paigad, sündmused, raamatud, filmid), esseed/arvamused.
10. Õppemeetodid
Kuulamis-, lugemis-, kirjutamis- ja tõlkeharjutused, grupi- ja paaristöö, rollimängud, arutelud, ettekanded, dialoogid, interaktiivsed mängulised ülesanded, videote vaatamine ja arutelud, testid.
11. Õppekeskkonna kirjeldus
Kontaktõpe toimub tervisekaitse- ja ohutusnõuetele vastavates ruumides, mis on varustatud õppetöö läbiviimiseks vajalike vahenditega.
12. Õppematerjalid
Õpikud:
• Liz Soars, John Soars and Paul Hancock „Headway Intermediate“, 5th ed. Oxford University Press, 2019. Põhiõpiku komplektis sisalduvad: õpik, töövihik, interaktiivne veebikeskkond ning paljundamiseks mõeldud harjutusmaterjalid ja testid;
• Liz Soars, John Soars and Paul Hancock „Headway Pre-intermediate“, 5th Ed. Oxford University Press, 2019; Õpiku komplektis sisalduvad: õpik, töövihik, interaktiivne veebikeskkond ning paljundamiseks mõeldud harjutusmaterjalid ja testid.
Lisamaterjalid:
• J. Dooley and V. Evans ”Grammarway 3”. Express Publishing;
• Oxford Advanced Leaner's Dictionary.
13. Täienduskoolituse lõpetamise tingimused ja väljastatavad dokumendid
Õpingute eduka lõpetamise eelduseks on õppekava õpiväljundite omandamine ja kursuse lõputesti positiivne sooritamine. Lõputesti positiivseks soorituseks on vaja vähemalt 51% õigeid vastuseid. Õppijale väljastatakse tunnistus täienduskoolituse lõpetamise kohta juhul, kui ta saavutas õppekava lõpetamiseks nõutud õpiväljundid, sooritades positiivselt kursuse lõputesti. Õppijale, kes osales koolitusel, kuid ei soovinud lõputesti sooritada, väljastatakse tõend koolitusel osalemise kohta. Muudel juhtudel (õppeaasta keskel) väljastatakse õppijale tema vastava taotluse alusel tõend koolitusel osalemise kohta.
14. Koolituse läbiviimiseks vajalik kvalifikatsioon
Kõrgharidusega spetsialist, kel on olemas vajalikud pädevused keele õpetamiseks vastaval tasemel.