Kursuse lõpuks mõistab õpilane kõike olulist endale tuttaval teemal (töö, kool, vaba aeg vm), saab enamasti hakkama välisriigis, kus vastavat keelt räägitakse, oskab koostada lihtsat teksti tuttaval või enda jaoks huvipakkuval teemal, kirjeldada kogemusi, sündmusi, unistusi ja eesmärke ning lühidalt põhjendada-selgitada oma seisukohti ja plaane.
5. Õpiväljundid
Õppekava järgi õpetatava kursuse lõpuks õppija:
• suhtleb igapäevasituatsioonides ja mõistab selges kõnes esitatud info peamist sisu;
• kirjeldab inimesi, paiku, mälestusi, unistusi, päevasündmusi jne;
• pärast lühikest ettevalmistust vestleb tuttaval teemal;
• esitab oma seisukohti ja põhjendab oma vaatenurki;
• loeb ja mõistab oma tööga või muu tuttava teemaga seotud tavateksti;
• kirjutab isiklikku ja lihtsat ametlikku kirja.
6. Õppekava sihtgrupp
Inglise keele B1.1 taseme õppekava on mõeldud neile, kes on eelnevalt omandanud A2 taseme õpiväljundid ja soovivad oma keeleoskust edasi arendada.
7. Õpingute alustamise tingimused
Õppijate vastuvõtt toimub registreerimistaotluste alusel, kursuse jooksul liituda soovijatele võimaldatakse üks proovitund ühe õppegrupi kohta. Tasemesobivustesti viib õppejõud vajadusel läbi testimisperioodil enne kursuse algust. Kursusele võetakse vastu soovijad, kes on esitanud digitaalse registreerimistaotluse, sõlminud kooliga koolituslepingu (alaealise puhul teeb seda lapsevanem või hooldaja) ning tasunud kooli väljastatud arve alusel õppemaksu enne õppetöö algust. Täpsemad tingimused on sätestatud kooli normdokumentide ja koolituslepinguga. Kursusel osalemise eelduseks on keeleoskus õpitavale tasemele eelneval tasemel.
8. Õppe kogumaht
Õppe kogumaht moodustab 117 akadeemilist tundi (ak/t), sh 70 ak/t auditoorset õpet ja 47 ak/t iseseisvat tööd. Ühe akadeemilise tunni kestus on 45 minutit.
9. Õppe sisu
Eelmistel tasemetel omandatud sõnavara ning oleviku-, mineviku- ja tulevikuvormide põhjalik ja laiendatud kordamine ning süvendatud kasutamine. Tasakaalustatud lugemis-, kuulamis-, vestlus- ja kirjutamisoskuse arendamine.
Grammatika: oleviku-, mineviku-, tuleviku- ja perfektiajad; passiiv; vorm used to, asesõnad (ka enesekohased); määrsõnad; omadussõnad; ühendtegusõnad; tegusõna ühildumise vormid; tingimuslausete kolm tüüpi; sundust, lubatavust ja võimalikkust/oletust väljendavad modaaltegusõnad; umbmäärase/määrava artikli kasutamine; kaudne kõne (küsimused, käsud ja jutustavad laused).
Sõnavara: esimestel kursustel omandatud sõnavara pidev kasutamine; kliima ja geograafiaga seotud sõnad; ühendtegusõnad; tavalised ja ekstreemsed omadussõnad; väljendid ja idioomid; viisakad palved, abipakkumine, ettepanekud, info/tee küsimine.
Kõnearendus: huvid, vaba aeg ja tervis (nt sport, muusika); elulugu, mälestused; ajaloolised sündmused/tegelaskujud; moraal, reeglid, inimeste (välimus/iseloom) ja paikade kirjeldamine; ilm; muutuv maailm (inimene, tehnika/tehnoloogia); poeskäigud, erinevate maade köök/traditsioonid; kuulsused: kirjanikud, kunstnikud, avaliku elu tegelased jne; turism ja reisisihtkohad.
Kirjutamine: ametlikud ja mitteametlikud kirjad ning e-kirjad (ka ülevaated/aruanded), lühibiograafia/tutvustus, kirjeldused (nt inimesed, ruumid, paigad, sündmused, raamatud, filmid), esseed/arvamused.
10. Õppemeetodid
Kuulamis-, lugemis-, kirjutamis- ja tõlkeharjutused, grupi- ja paaristöö, rollimängud, arutelud, ettekanded, dialoogid, interaktiivsed mängulised ülesanded, videote vaatamine ja arutelud, testid.
11. Õppekeskkonna kirjeldus
Kontaktõpe toimub tervisekaitse- ja ohutusnõuetele vastavates ruumides, mis on varustatud õppetöö läbiviimiseks vajalike vahenditega.
12. Õppematerjalid
Õpik:
• Liz Soars, John Soars and Paul Hancock „Headway Pre-intermediate“, 5th Ed. Oxford University Press, 2019; Õpiku komplektis sisalduvad: õpik, töövihik, interaktiivne veebikeskkond ning paljundamiseks mõeldud harjutusmaterjalid ja testid;
• Liz Soars, John Soars and Paul Hancock „Headway Intermediate“, 5th Ed. Oxford University Press, 2019. Õpiku komplektis sisalduvad: õpik, töövihik, interaktiivne veebikeskkond ning paljundamiseks mõeldud harjutusmaterjalid ja testid.
Lisamaterjalid:
• J. Dooley and V. Evans ”Grammarway 3”. Express Publishing;
• Oxford Advanced Leaner's Dictionary.
13. Täienduskoolituse lõpetamise tingimused ja väljastatavad dokumendid
Õpingute eduka lõpetamise eelduseks on õppekava õpiväljundite omandamine ja kursuse lõputesti positiivne sooritamine. Lõputesti positiivseks soorituseks on vaja vähemalt 51% õigeid vastuseid. Õppijale väljastatakse tunnistus täienduskoolituse lõpetamise kohta juhul, kui ta saavutas õppekava lõpetamiseks nõutud õpiväljundid, sooritades positiivselt kursuse lõputesti. Õppijale, kes osales koolitusel, kuid ei soovinud lõputesti sooritada, väljastatakse tõend koolitusel osalemise kohta. Muudel juhtudel (õppeaasta keskel) väljastatakse õppijale tema vastava taotluse alusel tõend koolitusel osalemise kohta.
14. Koolituse läbiviimiseks vajalik kvalifikatsioon
Kõrgharidusega spetsialist, kel on olemas vajalikud pädevused keele õpetamiseks vastaval tasemel.