logo

KINNITATUD
Tallinna Keeltekool MTÜ juhatuse otsusega 13.12.2025
Õppekava ID: INA124732

Tallinna Keeltekool MTÜ õppekava "Inglise keel A1.2"

1. Õppekava nimetus

Inglise keel A1.2

2. Õppekavarühm

Keeleõpe (ISCED-F 2013 õppekavarühmade klassifikatsioon).

3. Õppekava koostamise alus

Euroopa keeleõppe raamdokument.

4. Õppekava eesmärk

Kursuse lõpuks mõistab ja kasutab õpilane oma igapäevaeluks vajalikke väljendeid ja lihtsamaid
fraase, oskab ennast ja teisi tutvustada ning pärida elukoha, tuttavate inimeste ja asjade järele ning
vastata sama ringi küsimustele, suudab suhelda lihtsas keeles, kui vestluspartner räägib aeglaselt ja
selgelt ning on valmis aitama.

5. Õpiväljundid

Õppekava järgi õpetatava kursuse lõpuks õppija:
• loeb tekste õige häälduse, intonatsiooni ja lauserõhuga;
• saab aru aeglaselt räägitud tekstist;
• kasutab keele põhisõnavara, mis võimaldab suhelda inglise keelt kõneleva inimesega;
• tunneb isikulisi asesõnu;
• pöörab tegusõnu olevikus ja minevikus;
• moodustab eitavaid- ja küsilauseid;
• igapäevasuhtluses kasutab sagedamini esinevaid küsisõnu, suulises ja kirjalikus eneseväljenduses reeglipäraseid kohakäändeid ning ajamäärus- ja kohamääruslausetes eessõnu;
• kasutab põhi- ja järgarvsõnu nimetavas ja omastavas käändes;
• esitab küsimusi vajaliku info saamiseks ingliskeelses keskkonnas.

6. Õppekava sihtgrupp

Inglise keele A1.2 taseme õppekava on mõeldud neile, kes on eelnevalt omandanud A1.1 taseme õpiväljundid ja soovivad oma keeleoskust edasi arendada.

7. Õpingute alustamise tingimused

Õppijate vastuvõtt toimub registreerimistaotluste alusel, kursuse jooksul liituda soovijatele võimaldatakse üks proovitund ühe õppegrupi kohta. Tasemesobivustesti viib õppejõud vajadusel läbi testimisperioodil enne kursuse algust. Kursusele võetakse vastu soovijad, kes on esitanud digitaalse registreerimistaotluse, sõlminud kooliga koolituslepingu (alaealise puhul teeb seda lapsevanem või hooldaja) ning tasunud kooli väljastatud arve alusel õppemaksu enne õppetöö algust. Täpsemad tingimused on sätestatud kooli normdokumentide ja koolituslepinguga.

8. Õppe kogumaht

Õppe kogumaht moodustab 100 akadeemilist tundi (ak/t), sh 60 ak/t auditoorset õpet ja 40 ak/t iseseisvat tööd. Ühe akadeemilise tunni kestus on 45 minutit.

9. Õppe sisu

Ülevaade hääldusest (hääldusbaas, intonatsioon, lauserõhk) ja sõnade järjekorrast lauses. Lihtsamate käibefraaside, numbrite, kellaaegade jne õppimine. Endast, teistest, oma ümbrusest rääkimine ja vastavate küsimuste küsimine.

Grammatika: lihtolevik, lihtminevik, kestev olevik oleviku ja tuleviku väljendamisel, loendatavad ja mitteloendatavad nimisõnad; some(thing)/any(thing)/no(thing)/much/many/a lot of; modaal-tegusõnad can, could, will; nimisõnade omastav kääne; isikulised asesõnad; küsisõnad; kesk- ja ülivõrre, infinitiiv eesmärgi väljendamiseks.

Sõnavara: igapäevased nimi-, omadus- ja tegusõnad; põhi- ja järgarvud; ametid; vaba aeg; toit; maad; rahvad ja keeled, maa ja linn; emotsioone väljendavad kesksõnad, viisakusväljendid, tunnete kirjeldamine.

Kõnearendus: tervitamine ja tutvustamine/tutvumine; igapäevased väljendid; perekond ja sõbrad; ametid ja töö; vaba aeg; reisimine; ilm; toad ja mööbel; eluruumi kirjeldamine; tunnete kirjeldamine; telefoninumbrid; kellaaeg; vabandamine; teejuhiste küsimine ja andmine; poes; kohvikus; einestamine väljas ja söögitegemine; inglise ja ameerika tähtpäevad; kuupäevad; palvete esitamine ja ettepanekute tegemine; rongi- ja lennujaamas; linnade võrdlemine; inimeste kirjeldamine; tulevikuplaanid; oma kogemustest rääkimine.

Kirjutamine: sidesõnad and, so, but, because, when, until, which, where, although; kõnekeelsed kirjatööd (blogi pidamine; enda tutvustus; puhkusereisi, kodu, kodulinna ja lähedase inimese kirjeldus; jutukese kirjutamine; postkaart sõbrale).

10. Õppemeetodid

Kuulamis-, lugemis-, kirjutamis- ja tõlkeharjutused, grupi- ja paaristöö, rollimängud, arutelud, ettekanded, dialoogid, interaktiivsed mängulised ülesanded, videote vaatamine ja arutelud, testid.

11. Õppekeskkonna kirjeldus

Kontaktõpe toimub tervisekaitse- ja ohutusnõuetele vastavates ruumides, mis on varustatud õppetöö läbiviimiseks vajalike vahenditega.

12. Õppematerjalid

Õpik:
Liz Soars, John Soars and Jo McCaul „Headway Beginner“, 5th Ed. Oxford University Press, 2019. Põhiõpiku komplektis sisalduvad: õpik, töövihik, interaktiivne veebikeskkond ning paljundamiseks mõeldud harjutusmaterjalid ja testid;
Liz Soars, John Soars and Paul Hancock „Headway Elementary“, 5th Ed. Oxford University Press, 2019. Põhiõpiku komplektis sisalduvad: õpik, töövihik, interaktiivne veebikeskkond ning paljundamiseks mõeldud harjutusmaterjalid ja testid.

Lisamaterjalid:
J. Dooley and V. Evans ”Grammarway 2”. Express Publishing;
M. Swan and C. Walter ” My Grammar Lab”. Pearson.

13. Täienduskoolituse lõpetamise tingimused ja väljastatavad dokumendid

Õpingute eduka lõpetamise eelduseks on õppekava õpiväljundite omandamine ja kursuse lõputesti positiivne sooritamine. Lõputesti positiivseks soorituseks on vaja vähemalt 51% õigeid vastuseid. Õppijale väljastatakse tunnistus täienduskoolituse lõpetamise kohta juhul, kui ta saavutas õppekava lõpetamiseks nõutud õpiväljundid, sooritades positiivselt kursuse lõputesti. Õppijale, kes osales koolitusel, kuid ei soovinud lõputesti sooritada, väljastatakse tõend koolitusel osalemise kohta. Muudel juhtudel (õppeaasta keskel) väljastatakse õppijale tema vastava taotluse alusel tõend koolitusel osalemise kohta.

14. Koolituse läbiviimiseks vajalik kvalifikatsioon

Kõrgharidusega spetsialist, kel on olemas vajalikud pädevused keele õpetamiseks vastaval tasemel.