Koolituse lõpuks õpilane mõistab ja kasutab igapäevaseid väljendeid ja lihtsamaid fraase. Oskab ennast ja teisi tutvustada ning pärida elukoha, tuttavate inimeste ja asjade järele ning vastata sama ringi küsimustele. Suudab suhelda lihtsas keeles, kui vestluspartner räägib aeglaselt ja selgelt ning on valmis aitama.
5. Õpiväljundid
Kursuse lõpuks õppija:
• saab kuulamisel aru fraasidest ja sageli kasutatavatest sõnadest, mis on vahetult seotud oluliste valdkondadega (nt info enda ja perekonna kohta, sisseostude tegemine, töö);
• saab aru lühikeste, lihtsate ja selgelt välja hääldatud ütluste põhisisust;
• saab lugemisel aru väga lühikestest lihtsatest tekstidest;
• oskab leida eeldatavat spetsiifilist infot lihtsatest igapäevatekstidest (nt reklaamid, tööpakkumised, prospektid, menüüd, sõiduplaanid);
• saab aru lühikestest lihtsatest isiklikest kirjadest;
• saab hakkama igapäevastes suhtlusolukordades, mis nõuavad otsest ja lihtsat infovahetust tuttavatel teemadel;
• oskab kaasa rääkida, ehkki ei oska veel ise vestlust juhtida;
• oskab kasutada mitmeid fraase ja lauseid, et kirjeldada oma perekonda, teisi inimesi, elutingimusi, hariduslikku tausta, praegust või eelmist tööd;
• oskab teha märkmeid ja koostada väga lihtsat isiklikku kirja, nt kellegi tänamiseks.
6. Õppekava sihtgrupp
Soome keele A1.1 taseme õppekava on mõeldud neile, kes soovivad alustada keeleõpingutega päris algusest ega ole varem soome keelega süstemaatiliselt kokku puutunud või vajavad keele põhialuste ülekordamist.
7. Õpingute alustamise tingimused
Õppijate vastuvõtt toimub registreerimistaotluste alusel, kursuse jooksul liituda soovijatele võimaldatakse üks proovitund ühe õppegrupi kohta. Tasemesobivustesti viib õppejõud vajadusel läbi testimisperioodil enne kursuse algust. Kursusele võetakse vastu soovijad, kes on esitanud digitaalse registreerimistaotluse, sõlminud kooliga koolituslepingu (alaealise puhul teeb seda lapsevanem või hooldaja) ning tasunud kooli väljastatud arve alusel õppemaksu enne õppetöö algust. Täpsemad tingimused on sätestatud kooli normdokumentide ja koolituslepinguga.
8. Õppe kogumaht
Õppe kogumaht moodustab 0 akadeemilist tundi (ak/t), sh 10 ak/t auditoorset õpet ja 0 ak/t iseseisvat tööd. Ühe akadeemilise tunni kestus on 45 minutit.
9. Õppe sisu
Rõhk on põhigrammatika ja keele aluste tundmaõppimisel. Kursuse lõpuks saavutatakse märkimisväärne passiivne sõnavara. Aktiivne sõnavara võimaldab toime tulla lihtsamates situatsioonides. Õpilasi suunatakse iseseisvalt lugema ja kuulama Soome uudiseid lihtsas keeles.
Sõnavara: Tervitused, hüvastijätud ja viisakusväljendid; arvsõnad, kellaajad, nädalapäevad; värvid; harrastused; keeled ja rahvused; aastaajad, kuud, ilm; kuupäevad; maa, linna, kodu ja reisimisega seotud sõnavara.
Kõnearendus: Õpetaja innustab õpilasi kasutama omandatud sõnavara. Rääkimist harjutatakse paaristööna läbi lühidialoogide ja õpetaja küsimustele vastates. Teemadeks isikuandmed; koolis; tööl; puhkusel; perekond; tegemised; päevaplaanid; harrastused; maal ja linnas; tee juhatamine; liiklusvahendid; kodu, sisustus.
Kirjutamine: Tähestik ja häälimise järgi kirjutamine; ärakiri ja lünktekstide täitmine; hääldamise järgi kirjutamine (lühietteütlused); lausepoolte kokkuviimine, aadressi ja isiklikke andmeid nõudva ankeedi kirjutamine jt.
10. Õppemeetodid
Kuulamis-, lugemis-, kirjutamis- ja tõlkeharjutused, grupi- ja paaristöö, rollimängud, arutelud, ettekanded, dialoogid, interaktiivsed mängulised ülesanded, videote vaatamine, arutelud, testid.
11. Õppekeskkonna kirjeldus
Kontaktõpe toimub tervisekaitse- ja ohutusnõuetele vastavates ruumides, mis on varustatud õppetöö läbiviimiseks vajalike vahenditega.
12. Õppematerjalid
Põhiõpikud:
• Margit Kuusk, Suomi selväksi, Eesti Keele Sihtasutus 2013;
• Kaare Sark, Hyvä-parempi-paras, Iduleht 2009;
• Sonja Gehring, Sanni Heinzmann, Suomen mestari 1, Otava 2023.
Lisamaterjalid:
• õpetaja koostatud õppematerjal;
• sõnastikud, veebimaterjalid harjutamiseks (nt Quizlet jms);
• Marjukka Kenttälä, Kieli käyttöön. Yliopistopaino Helsinki 1998;
• Margit Kuusk, Suomi selväksi Töövihik I. Eesti Keele Sihtasutus 2010.
13. Täienduskoolituse lõpetamise tingimused ja väljastatavad dokumendid
Õpingute eduka lõpetamise eelduseks on õppekava õpiväljundite omandamine ja kursuse lõputesti positiivne sooritamine. Lõputesti positiivseks soorituseks on vaja vähemalt 51% õigeid vastuseid. Õppijale väljastatakse tunnistus täienduskoolituse lõpetamise kohta juhul, kui ta saavutas õppekava lõpetamiseks nõutud õpiväljundid, sooritades positiivselt kursuse lõputesti. Õppijale, kes osales koolitusel, kuid ei soovinud lõputesti sooritada, väljastatakse tõend koolitusel osalemise kohta. Muudel juhtudel (õppeaasta keskel) väljastatakse õppijale tema vastava taotluse alusel tõend koolitusel osalemise kohta.
14. Koolituse läbiviimiseks vajalik kvalifikatsioon
Kõrgharidusega spetsialist, kel on olemas vajalikud pädevused keele õpetamiseks vastaval tasemel.