logo

KINNITATUD
Tallinna Keeltekool MTÜ juhatuse otsusega 01.05.2021
Õppekava ID: SAA113678

Tallinna Keeltekool MTÜ õppekava "Saksa keel A1.1"

1. Õppekava nimetus

Saksa keel A1.1

2. Õppekavarühm

Keeleõpe (ISCED-F 2013 õppekavarühmade klassifikatsioon).

3. Õppekava koostamise alus

Euroopa keeleõppe raamdokument.

4. Õppekava eesmärk

Kursuse lõpetaja saab kuulamisel aru tuttavatest sõnadest ja fraasidest, mis puudutavad ennast, oma perekonda ja vahetut ümbrust, kui räägitakse aeglaselt ja selgelt. Saab lugemisel aru tuttavatest nimedest, sõnadest ja väga lihtsatest lausetest näiteks siltidel, plakatitel või kataloogides. Oskab lihtsal viisil suhelda tingimusel, et vestluspartner räägib aeglaselt, vajadusel öeldut kordab või ümber sõnastab ning vestlemisel aitab. Oskab esitada lihtsaid küsimusi ja neile vastata. Oskab kasutada lihtsaid fraase ja lauseid kirjeldamaks kohta, kus elab, ja inimesi, keda tunneb. Oskab kirjutada lühikest ja lihtsat teadet (nt postkaarti puhkusetervitusega) ning täita formulare (nt hotelli registreerimislehte, kus küsitakse isikuandmeid: nime, aadressi, kodakondsust).

5. Õpiväljundid

Koolituse lõpuks õppija:
• tunneb isikulisi asesõnu;
• oskab pöörata tegusõnu olevikus ja minevikus;
• kasutab suulises ja kirjalikus eneseväljenduses reeglipäraseid kohakäändeid;
• kasutab igapäevasuhtluses sagedamini esinevaid küsisõnu;
• teab põhi- ja järgarvsõnu ning oskab neid kasutada näiteks kuupäeva ütlemisel;
• tunneb ja kasutab keele põhisõnavara, et rääkida lihtsamatel teemadel;
• oskab esitada küsimusi vajaliku info saamiseks saksakeelses keskkonnas;
• saab aru lihtsast kõnest ning oskab lugeda lihtsamaid tekste.

6. Õppekava sihtgrupp

Saksa keele A1.1 taseme õppekava on mõeldud neile, kes soovivad alustada keeleõpingutega päris algusest ega ole varem saksa keelega süstemaatiliselt kokku puutunud või vajavad keele põhialuste ülekordamist.

7. Õpingute alustamise tingimused

Õppijate vastuvõtt toimub registreerimistaotluste alusel, kursuse jooksul liituda soovijatele võimaldatakse üks proovitund ühe õppegrupi kohta. Tasemesobivustesti viib õppejõud vajadusel läbi testimisperioodil enne kursuse algust. Kursusele võetakse vastu soovijad, kes on esitanud digitaalse registreerimistaotluse, sõlminud kooliga koolituslepingu (alaealise puhul teeb seda lapsevanem või hooldaja) ning tasunud kooli väljastatud arve alusel õppemaksu enne õppetöö algust. Täpsemad tingimused on sätestatud kooli normdokumentide ja koolituslepinguga.

8. Õppe kogumaht

Õppe kogumaht moodustab 0 akadeemilist tundi (ak/t), sh 10 ak/t auditoorset õpet ja 0 ak/t iseseisvat tööd. Ühe akadeemilise tunni kestus on 45 minutit.

9. Õppe sisu

Algtaseme A1.1 omandamine.

Grammatika: Isikulised asesõnad. Tegusõna pööramine. Jutustav ja küsilause. Määrav ja umbmäärane artikkel. Aega näitavad eessõnad. Modaalverbid. Eitav lause. Nimisõnad akusatiivis. Aega ja kohta näitavad eessõnad. Tegusõnad olevikus. Nimisõnade mitmus. Sein ja haben lihtminevikus. Isikulised asesõnad akusatiivis. Eesliitega tegusõnad. Sidesõnad lauses. Käskiv kõneviis. Daativ. Daativi nõudvad eessõnad. Suunda näitavad eessõnad. Omadussõnad ja nende võrdlusastmed. Daativi ja akusatiivi nõudvad tegusõnad. Täisminevik.

Sõnavara: Teemadega seotud sõnavara.

Kõnearendus: Tervitamine. Enda esitlemine. Erinevad maad ja keeled. Numbrid. Hobid. Elukutsed. Bürooseadmed. Vaba aja tegevused. Info küsimine. Nädalapäevad. Hotellis. Linnas orienteerumine. Muuseumid ja vaatamisväärsused. Kellaaeg. Söögid ja joogid. Tellimine restoranis. Toiduained. Söömisharjumused. Oma töö- ja puhkepäeva kirjeldamine. Kohtumise kokku leppimine. Kuupäev ja kellaaeg. Korteri kirjeldamine. Korterikuulutused ajalehes. Mööbel korteris. Korteri asukoha kirjeldamine. Küllakutse tegemine ja vastu võtmine. Soovid erinevateks tähtpäevadeks. Kehaosad. Arsti juures. Tervis.

Kirjutamine: Lihtsama kirja kirjutamine, oma tegevuste kirjeldamine, dialoogide moodustamine, grammatikaharjutused, statistiliste andmete kirjeldamine.

10. Õppemeetodid

Kuulamis-, lugemis-, kirjutamis- ja tõlkeharjutused, grupi- ja paaristöö, rollimängud, arutelud, ettekanded, dialoogid, interaktiivsed mängulised ülesanded, videote vaatamine, arutelud, testid.

11. Õppekeskkonna kirjeldus

Kontaktõpe toimub tervisekaitse- ja ohutusnõuetele vastavates ruumides, mis on varustatud õppetöö läbiviimiseks vajalike vahenditega.

12. Õppematerjalid

Põhiõpikud:
Sandra Evans “Menschen A1.1”, Hueber Verlag, 2012 – õpik, töövihik, CD, DVD
Stefanie Dengler, Paul Rusch, Helen Schmitz, Tanja Sieber „Netzwerk neu A1.1“, Ernst Klett Sprachen, 2021
• õpik, töövihik, audio- ja videomaterjal online.


Lisamaterjalid:
• sõnastikud, teemaga seotud veebimaterjalid, DVD (Menschen A1.1).

13. Täienduskoolituse lõpetamise tingimused ja väljastatavad dokumendid

Õpingute eduka lõpetamise eelduseks on õppekava õpiväljundite omandamine ja kursuse lõputesti positiivne sooritamine. Lõputesti positiivseks soorituseks on vaja vähemalt 51% õigeid vastuseid. Õppijale väljastatakse tunnistus täienduskoolituse lõpetamise kohta juhul, kui ta saavutas õppekava lõpetamiseks nõutud õpiväljundid, sooritades positiivselt kursuse lõputesti. Õppijale, kes osales koolitusel, kuid ei soovinud lõputesti sooritada, väljastatakse tõend koolitusel osalemise kohta. Muudel juhtudel (õppeaasta keskel) väljastatakse õppijale tema vastava taotluse alusel tõend koolitusel osalemise kohta.

14. Koolituse läbiviimiseks vajalik kvalifikatsioon

Kõrgharidusega spetsialist, kel on olemas vajalikud pädevused keele õpetamiseks vastaval tasemel.