logo

KINNITATUD
Tallinna Keeltekool MTÜ juhatuse otsusega 01.05.2021
Õppekava ID: ITA113671

Tallinna Keeltekool MTÜ õppekava "Itaalia keel A1.1"

1. Õppekava nimetus

Itaalia keel A1.1

2. Õppekavarühm

Keeleõpe (ISCED-F 2013 õppekavarühmade klassifikatsioon).

3. Õppekava koostamise alus

Euroopa keeleõppe raamdokument.

4. Õppekava eesmärk

Kursuse eesmärgiks on tutvustada itaalia keele põhitõdesid neile, kellel varasemalt puudub kokkupuude antud keelega. Esmalt pööratakse palju tähelepanu korrektsele hääldusele. Keskendutakse nii itaalia keele algtaseme grammatikale kui ka suulisele ja kirjalikule eneseväljendusoskusele. Tundides arendatakse ka kuulamist ja lugemist itaalia keeles. Laia ampluaaga lugemislektüür ja kuulamisharjutused aitavad täiendada sõnavara ja tutvustavad ühtlasi itaalia kultuuri ja eluolu.

5. Õpiväljundid

Kursuse lõpuks oskab õppija:
• tutvustada ennast ja kedagi teist;
• vahetada viisakusi;
• väljendada oma soove toitlustusasutuses, toidupoes, hotellis;
• orienteeruda turistina linna- jm reisikeskkonnas (aadressid, viidad, asukohad, lahtiolekuajad, sõiduplaanid, piletid)
• rääkida igapäevase elu, sh vaba aja tegevustest;
• kirjeldada ja rääkida igapäevaelu sündmustest ja tegevustest;
• rääkida oma hobidest ja huvidest;
• aru saada lihtsamatest vestlustest ja dialoogidest;
• väljendada end kirjalikult, kirjutades lihtsamaid tekste (hotelli broneering, informatsiooni küsimine keelekursuste kohta, eluruumi üürile andmise/võtmise kuulutus, menüü).

6. Õppekava sihtgrupp

Itaalia keele A1.1 taseme õppekava on mõeldud neile, kes soovivad alustada keeleõpingutega päris algusest ega ole varem itaalia keelega süstemaatiliselt kokku puutunud või vajavad keele põhialuste ülekordamist.

7. Õpingute alustamise tingimused

Õppijate vastuvõtt toimub registreerimistaotluste alusel, kursuse jooksul liituda soovijatele võimaldatakse üks proovitund ühe õppegrupi kohta. Tasemesobivustesti viib õppejõud vajadusel läbi testimisperioodil enne kursuse algust. Kursusele võetakse vastu soovijad, kes on esitanud digitaalse registreerimistaotluse, sõlminud kooliga koolituslepingu (alaealise puhul teeb seda lapsevanem või hooldaja) ning tasunud kooli väljastatud arve alusel õppemaksu enne õppetöö algust. Täpsemad tingimused on sätestatud kooli normdokumentide ja koolituslepinguga.

8. Õppe kogumaht

Õppe kogumaht moodustab 0 akadeemilist tundi (ak/t), sh 10 ak/t auditoorset õpet ja 0 ak/t iseseisvat tööd. Ühe akadeemilise tunni kestus on 45 minutit.

9. Õppe sisu

Kursuse eesmärgiks on tutvustada õpilastele itaalia keelt ja kultuuri. Õpitakse algtasemel suhtlust läbi lihtsate dialoogide, mis keskenduvad igapäevaelu situatsioonidele (perekond, sõbrad, restoranid, hobid, aeg jne). Õpitakse end väljendama nii olevikus kui minevikus. Kirjalik eneseväljendusoskus algtasemel saavutatakse läbi lühikeste kirjatükkide. Kursuse lõpuks on õpilased võimelised mõistma lihtsamaid itaaliakeelseid tekste ning suhtlema algtasemel igapäevases itaalia keeles. Lisaks annab kursus võimaluse teha tutvust itaalia kommete ja eluoluga ning tutvustab erinevaid kultuurifenomene.

Grammatika: Tähestik, põhi- ja järgarvud; artiklid; nimisõnad, omadussõnad, asesõnad, eessõnad, küsisõnad; ainsus, mitmus; omadussõnade võrdlusastmed; reeglipärased ja ebareeglipärased tegusõnad, enesekohased tegusõnad; olevik, lihtminevik, täisminevik; jaatus, eitus; isikuline ja umbisikuline tegumood.

Sõnavara: Viisakusväljendid, igapäevased väljendid ja levinud ütlused; ajaväljendid (kellaajad, nädalapäevad, kuud, kuupäevad, aastaajad jm); ametid; sugulusastmed; toit ja toitlustamine; kodune keskkond; vaba aeg; sündmused; transport ja liiklus; reisimine; maad, rahvused ja keeled; Itaalia.

Kõnearendus: Tervitamine ja tutvustamine/tutvumine; palvete esitamine ja ettepanekute tegemine; tänamine ja vabandamine; mina ja mu perekond; sõbrad; isiku kirjeldamine; telefoninumber ja aadress; minu päev; hobid ja vaba aeg; tähtpäevad ja kingitused; menüü planeerimine, laua katmine; kellaaja küsimine ja ütlemine; reis (hotelli broneerimine); juhiste küsimine ja andmine, koha kirjeldus, teekonna kirjeldus; poes (lahtiolekuaeg, hind); kohvikus ja restoranis (laua reserveerimine, toidu tellimine, arve küsimine); pühad Itaalias.

Kirjutamine: Ristsõnad õpitud materjali ulatuses; restorani reklaam; koduse peo menüü; oma hobide kirjeldus; e-kiri hotellitoa broneerimiseks vm; kuulutuse tekst; toiduretsept; oma perekonna kirjeldus.

10. Õppemeetodid

Kuulamis-, lugemis-, kirjutamis- ja tõlkeharjutused, grupi- ja paaristöö, rollimängud, arutelud, ettekanded, dialoogid, interaktiivsed mängulised ülesanded, videote vaatamine, arutelud, testid.

11. Õppekeskkonna kirjeldus

Kontaktõpe toimub tervisekaitse- ja ohutusnõuetele vastavates ruumides, mis on varustatud õppetöö läbiviimiseks vajalike vahenditega.

12. Õppematerjalid

Luciana Ziglio, Giovanna Rizzo „Nuovo Espresso 1. Corso di italiano. Libro dello studente e esercizi”, ALMA Edizioni 2014.

• Õpetaja poolt koostatud materjalid.

13. Täienduskoolituse lõpetamise tingimused ja väljastatavad dokumendid

Õpingute eduka lõpetamise eelduseks on õppekava õpiväljundite omandamine ja kursuse lõputesti positiivne sooritamine. Lõputesti positiivseks soorituseks on vaja vähemalt 51% õigeid vastuseid. Õppijale väljastatakse tunnistus täienduskoolituse lõpetamise kohta juhul, kui ta saavutas õppekava lõpetamiseks nõutud õpiväljundid, sooritades positiivselt kursuse lõputesti. Õppijale, kes osales koolitusel, kuid ei soovinud lõputesti sooritada, väljastatakse tõend koolitusel osalemise kohta. Muudel juhtudel (õppeaasta keskel) väljastatakse õppijale tema vastava taotluse alusel tõend koolitusel osalemise kohta.

14. Koolituse läbiviimiseks vajalik kvalifikatsioon

Kõrgharidusega spetsialist, kel on olemas vajalikud pädevused keele õpetamiseks vastaval tasemel.