logo

KINNITATUD
Tallinna Keeltekool MTÜ juhatuse otsusega 01.05.2021
Õppekava ID: HIIA113667

Tallinna Keeltekool MTÜ õppekava "Araabia keel A1.1"

1. Õppekava nimetus

Araabia keel A1.1

2. Õppekavarühm

Keeleõpe (ISCED-F 2013 õppekavarühmade klassifikatsioon).

3. Õppekava koostamise alus

Euroopa keeleõppe raamdokument.

4. Õppekava eesmärk

Kursuse lõpuks on õpilane omandanud baasteadmised araabia standardkeele kirjasüsteemist ja grammatikast ning igapäevaseks suhtlemiseks vajaliku sõnavara, saab aru lihtsamatest suulistest ja kirjalikest tekstidest ning omab esmast kirjaoskust araabia kirjakeeles.

5. Õpiväljundid

Koolituse lõpuks õppija:
• kasutab araabia keele kirjaviisi ning on tuttav araabia keele põhiliste eripäradega;
• tunneb ära sõnade vormid ning eristab erinevaid ajavorme;
• saab aru lihtsamatest kirjalikest ja suulistest tekstidest teemadel, mida on käsitletud kursuse jooksul;
• suhtleb kursusel käsitletud teemadel, kasutades lihtsamaid sõnu ja fraase.

6. Õppekava sihtgrupp

Araabia keele A1.1 taseme õppekava on mõeldud neile, kes soovivad alustada keeleõpingutega päris algusest ega ole varem araabia keelega süstemaatiliselt kokku puutunud või vajavad keele põhialuste ülekordamist.

7. Õpingute alustamise tingimused

Õppijate vastuvõtt toimub registreerimistaotluste alusel, kursuse jooksul liituda soovijatele võimaldatakse üks proovitund ühe õppegrupi kohta. Tasemesobivustesti viib õppejõud vajadusel läbi testimisperioodil enne kursuse algust. Kursusele võetakse vastu soovijad, kes on esitanud digitaalse registreerimistaotluse, sõlminud kooliga koolituslepingu (alaealise puhul teeb seda lapsevanem või hooldaja) ning tasunud kooli väljastatud arve alusel õppemaksu enne õppetöö algust. Täpsemad tingimused on sätestatud kooli normdokumentide ja koolituslepinguga.

8. Õppe kogumaht

Õppe kogumaht moodustab 0 akadeemilist tundi (ak/t), sh 10 ak/t auditoorset õpet ja 0 ak/t iseseisvat tööd. Ühe akadeemilise tunni kestus on 45 minutit.

9. Õppe sisu

Araabia keele grammatika põhialuste ja lihtsamates igapäevastes situatsioonides vajamineva araabia keele omandamine.

Grammatika: araabia tähestik, araabia tähtede hääldus, kirjaviis ja tähtede ühendamine kirjas, pikad ja lühikesed vokaalid, määrav artikkel al ning kuu- ja päikesetähed, sõnakord lihtlauses, nimi- ja omadussõnade nais- ja meessugu, gruppi tähistav mitmus, nimetav kääne, nimisõnade „terve“ mitmus nimetavas käändes, possessiiv, täht hamza ja selle esinemine vokaalidega, eessõnad, küsilause moodustamine, omastav kääne, idhafa-konstruktsioon, nisba-omadussõnad, arvsõnad ja nende kirjaviis, arvsõna + nimisõna, duaal, meessoost nimisõnade „terve“ mitmuse erinevad käändelõpud, I vormi verbide pööramine olevikus, minevikus, määr- ja asesõnad.

Sõnavara: tervitamine, tänamine, hüvastijätmine, perekonnaliikmed, elukutsed, lihtsamad toidud ja joogid, puu- ja juurviljad, koduloomad, transpordivahendid, mööbliesemed, erinevad asutused, värvid ja teised lihtsamad omadussõnad, numbrid, riigid ja rahvused, ilmakaared, Araabiamaade rahaühikud, lihtsamad materjalid, igapäevases kasutuses olevad lihtsamad esemed.

Kõnearendus: tervitamine, hüvastijätmine, tänamine; tutvumine ja enese tutvustamine; viisakas vormis palumine; oma perest, tööst, elukohast ja päritolumaast rääkimine; erinevate dialektide äratundmine; toimetulek poes ja turul.

Kirjutamine: araabia kirjaviis käekirjas; ennast, oma tööd, peret ja elukohta tutvustavad lihtsamad kirjatööd.

10. Õppemeetodid

Kuulamis-, lugemis-, kirjutamis- ja tõlkeharjutused, grupi- ja paaristöö, rollimängud, arutelud, ettekanded, dialoogid, interaktiivsed mängulised ülesanded, videote vaatamine ja arutelud, testid.

11. Õppekeskkonna kirjeldus

Kontaktõpe toimub tervisekaitse- ja ohutusnõuetele vastavates ruumides, mis on varustatud õppetöö läbiviimiseks vajalike vahenditega.

12. Õppematerjalid

Õpetaja valitud ja koostatud õppematerjalid.

Soovituslikud materjalid:
F. Abu Chacra „Arabic an Essential Grammar“ 2007, Routledge.
J. Wightwick, M. Gaafar „Mastering Arabic, the completecourse for beginners“ 2007, Palgrave Macmillan.
E. Schulz „A Student Grammar of Modern Standard Arabic“ 2004, Cambridge.
• Online sõnaraamat http://www.arabdict.com/en/english-arabic.

13. Täienduskoolituse lõpetamise tingimused ja väljastatavad dokumendid

Õpingute eduka lõpetamise eelduseks on õppekava õpiväljundite omandamine ja kursuse lõputesti positiivne sooritamine. Lõputesti positiivseks soorituseks on vaja vähemalt 51% õigeid vastuseid. Õppijale väljastatakse tunnistus täienduskoolituse lõpetamise kohta juhul, kui ta saavutas õppekava lõpetamiseks nõutud õpiväljundid, sooritades positiivselt kursuse lõputesti. Õppijale, kes osales koolitusel, kuid ei soovinud lõputesti sooritada, väljastatakse tõend koolitusel osalemise kohta. Muudel juhtudel (õppeaasta keskel) väljastatakse õppijale tema vastava taotluse alusel tõend koolitusel osalemise kohta.

14. Koolituse läbiviimiseks vajalik kvalifikatsioon

Kõrgharidusega spetsialist, kel on olemas vajalikud pädevused keele õpetamiseks vastaval tasemel.