Kursuse lõpuks mõistab õpilane lauseid ja sageli kasutatavaid väljendeid, mis seostuvad talle oluliste valdkondadega (näiteks info enda ja pere kohta, sisseostude tegemine, kodukoht, töö). Tuleb toime igapäevastes suhtlusolukordades, mis nõuavad otsest ja lihtsat infovahetust tuttavatel teemadel. Oskab lihtsate fraaside ja lausete abil kirjeldada oma perekonda, teisi inimesi ja elutingimusi ning väljendada oma vajadusi.
5. Õpiväljundid
Õppekava järgi õpetatava kursuse lõpuks õppija:
• suudab suhelda lihtsamates igapäevastes situatsioonides, kui teise kõneleja hääldus on selge;
• oskab kirjeldada oma elutingimusi, kogemusi ja plaane, teha ettepanekuid, rääkida uudistest;
• vahetab infot tuttaval teemal;
• loeb ja mõistab lihtsamaid tekste;
• oskab teha ülestähendusi (märkmeid loengus vms), koostada lihtsat isiklikku kirja;
6. Õppekava sihtgrupp
Inglise keele A2 taseme õppekava on mõeldud neile, kes on eelnevalt omandanud A1 taseme õpiväljundid ja soovivad oma keeleoskust edasi arendada.
7. Õpingute alustamise tingimused
Õppijate vastuvõtt toimub registreerimistaotluste alusel, kursuse jooksul liituda soovijatele võimaldatakse üks proovitund ühe õppegrupi kohta. Tasemesobivustesti viib õppejõud vajadusel läbi testimisperioodil enne kursuse algust. Kursusele võetakse vastu soovijad, kes on esitanud digitaalse registreerimistaotluse, sõlminud kooliga koolituslepingu (alaealise puhul teeb seda lapsevanem või hooldaja) ning tasunud kooli väljastatud arve alusel õppemaksu enne õppetöö algust. Täpsemad tingimused on sätestatud kooli normdokumentide ja koolituslepinguga. Kursusel osalemise eelduseks on keeleoskus õpitavale tasemele eelneval tasemel.
8. Õppe kogumaht
Õppe kogumaht moodustab 0 akadeemilist tundi (ak/t), sh 2 ak/t auditoorset õpet ja 0 ak/t iseseisvat tööd. Ühe akadeemilise tunni kestus on 45 minutit.
9. Õppe sisu
Eelmistel tasemetel omandatud sõnavara ja grammatika kordamine ning süvendatud ja laiendatud kasutamine. Tasakaalustatud lugemis-, kuulamis-, vestlus- ja kirjutamisoskuse arendamine.
Grammatika: lihtolevik ja kestev olevik, lihtminevik ja kestev minevik, going to ja will tuleviku väljendamisel, oleviku perfekt ja kestev oleviku perfekt, mineviku perfekt; tegusõnade rektsioonid; modaaltegusõnad should, must, might ja väljend have to; passiivid; tingimuslausete esimene ja teine tüüp; ebamäärast hulka väljendavad asesõnad; artiklid; omadussõnade võrdlemine.
Sõnavara: sarnase tähendusega sõnade erinevused, kollokatsioonid, eessõnad, kahe tähendusega sõnad, ühendtegusõnad, idioomid, ees- ja järelliited, sama- ja vastandtähendusega omadussõnad, määrsõnad, liitsõnad; käibefraasid (vestluse ülalhoidmine, tänamine, vabandamine jne); sünd, abielu, surm; riided ja materjalid; tunded.
Kõnearendus: sõbrad, tähtsad asjad elus, ideaalne päev, uudised, toitumine, kahtluse väljendamine, tulevikuplaanid, kahekümneaastaste põlvkond, perekond, ettepanekute tegemine, erilised kogemused, nõustumine, arsti juures, tänapäeva kangelased, raamatud, telefon, internet, õnnitlemine ja kaasatundmine.
Kirjutamine: inimeste ja kohtade kirjeldamine, lühijutt, kõne, elulugu, postkaart sõbrale, blankettide täitmine, mitteametlikud ja ametlikud elektronkirjad ja kirjad, raamatu või filmi lühiarvustus, essee (poolt- ja vastuargumendid), loengumärkmete tegemine. Lausete ühendamine sidesõnadega although, because, so, when, while, before, as, until ja siduvate asesõnadega who, that, which, where.
10. Õppemeetodid
Kuulamis-, lugemis-, kirjutamis- ja tõlkeharjutused, grupi- ja paaristöö, rollimängud, arutelud, ettekanded, dialoogid, interaktiivsed mängulised ülesanded, videote vaatamine ja arutelud, testid.
11. Õppekeskkonna kirjeldus
Kontaktõpe toimub tervisekaitse- ja ohutusnõuetele vastavates ruumides, mis on varustatud õppetöö läbiviimiseks vajalike vahenditega.
12. Õppematerjalid
Õpikud:
• Soars, John Soars and Paul Hancock „Headway Pre-intermediate“, 5th Ed. Oxford University Press, 2019. Põhiõpiku komplektis sisalduvad: õpik, töövihik, interaktiivne veebikeskkond ning paljundamiseks mõeldud harjutusmaterjalid ja testid;
• Liz Soars, John Soars and Paul Hancock „Headway Elementary“, 5th Ed. Oxford University Press, 2019. Põhiõpiku komplektis sisalduvad: õpik, töövihik, interaktiivne veebikeskkond ning paljundamiseks mõeldud harjutusmaterjalid ja testid.
Lisamaterjalid:
• J. Dooley and V. Evans ”Grammarway 3”. Express Publishing;
• Oxford Advanced Leaner's Dictionary.
13. Täienduskoolituse lõpetamise tingimused ja väljastatavad dokumendid
Õpingute eduka lõpetamise eelduseks on õppekava õpiväljundite omandamine ja kursuse lõputesti positiivne sooritamine. Lõputesti positiivseks soorituseks on vaja vähemalt 51% õigeid vastuseid. Õppijale väljastatakse tunnistus täienduskoolituse lõpetamise kohta juhul, kui ta saavutas õppekava lõpetamiseks nõutud õpiväljundid, sooritades positiivselt kursuse lõputesti. Õppijale, kes osales koolitusel, kuid ei soovinud lõputesti sooritada, väljastatakse tõend koolitusel osalemise kohta. Muudel juhtudel (õppeaasta keskel) väljastatakse õppijale tema vastava taotluse alusel tõend koolitusel osalemise kohta.
14. Koolituse läbiviimiseks vajalik kvalifikatsioon
Kõrgharidusega spetsialist, kel on olemas vajalikud pädevused keele õpetamiseks vastaval tasemel.