logo

KINNITATUD
Tallinna Keeltekool MTÜ juhatuse otsusega 01.05.2021
Õppekava ID: INTAC103636

Tallinna Keeltekool MTÜ õppekava "Inglise keel C1"

1. Õppekava nimetus

Inglise keel C1

2. Õppekavarühm

Keeleõpe (ISCED-F 2013 õppekavarühmade klassifikatsioon).

3. Õppekava koostamise alus

Euroopa keeleõppe raamdokument.

4. Õppekava eesmärk

Kursuse lõpuks mõistab õpilane pikki ja keerukaid tekste ja tabab ka varjatud tähendust, oskab end spontaanselt ja ladusalt mõistetavaks teha, väljendeid eriti otsimata, oskab kasutada keelt paindlikult ja tulemuslikult nii avalikes, õpi- kui ka tööoludes ning luua selget, loogilist, üksikasjalikku teksti keerukatel teemadel, kasutades sidusvahendeid ja sidusust loovaid võtteid.

5. Õpiväljundid

Õppekava järgi õpetatava kursuse lõpuks õppija:
• vestleb ladusalt keelt emakeelena kõnelejaga;
• lisaks arusaamisele tavakeelsest ettekandest, mõttevahetusest, televisioonisaatest, intervjuust jne jälgib ja mõistab ka erialaseid ettekandeid, salvestisi jne, eristades seejuures olulist ebaolulisest ja ebatavalist kõnepruuki üldlevinud keelekasutusest (släng, sõnamäng jm);
• lisaks tavatekstidele loeb ja mõistab ka keerukamaid tekste, sh ametialaseid ja erialaspetsiifilisi, ilukirjanduslikke ja tehnilisi, analüüsivaid ja ülevaatlikke;
• vastab ladusalt küsimustele, peab diskussiooni, väitleb ja kaitseb oma seisukohti, teeb kõneldust kokkuvõtteid, suhtleb nii tuttaval kui võõral teemal.
• kirjutab erinevatel teemadel üksikasjalikku selget teksti ja struktureerib seda, kasutab erinevaid stiilivõimalusi, teeb märkmeid loengut või ettekannet kuulates ja kokkuvõtteid kuuldust.

6. Õppekava sihtgrupp

Inglise keele C1 taseme õppekava on mõeldud neile, kes on eelnevalt omandanud B2 taseme õpiväljundid ja soovivad oma keeleoskust edasi arendada.

7. Õpingute alustamise tingimused

Õppijate vastuvõtt toimub registreerimistaotluste alusel, kursuse jooksul liituda soovijatele võimaldatakse üks proovitund ühe õppegrupi kohta. Tasemesobivustesti viib õppejõud vajadusel läbi testimisperioodil enne kursuse algust. Kursusele võetakse vastu soovijad, kes on esitanud digitaalse registreerimistaotluse, sõlminud kooliga koolituslepingu (alaealise puhul teeb seda lapsevanem või hooldaja) ning tasunud kooli väljastatud arve alusel õppemaksu enne õppetöö algust. Täpsemad tingimused on sätestatud kooli normdokumentide ja koolituslepinguga. Kursusel osalemise eelduseks on keeleoskus õpitavale tasemele eelneval tasemel.

8. Õppe kogumaht

Õppe kogumaht moodustab 0 akadeemilist tundi (ak/t), sh 2 ak/t auditoorset õpet ja 0 ak/t iseseisvat tööd. Ühe akadeemilise tunni kestus on 45 minutit.

9. Õppe sisu

Grammatika: nimisõnafraasid, omadussõnade võrdlusastmed, tegusõnade mineviku- ja tulevikuvormid past simple, past continuous, past perfect, past perfect continuous, future in the past, tingiv kõneviis ilma if-ita, umbisikuline tegumood, tegevusnimed ja -ing, siduvad asesõnad, verbita osalaused.

Sõnavara: sõnamoodustus; eesliited ja järelliited, metafoorid, liitsõnalised omadussõnad, omadussõnadest tegusõnade moodustamine, teaduskeele käibefraasid; aruandlusega, motiveerimisega, veenmisega, manipuleerimisega, tähelepanu köitmisega, tunnete väljendamisega, situatsiooni kirjeldamisega seotud sõnavara; kinnisväljendid, fraseologismid.

Kõnearendus: esitlused, dialoogid, rollimängud, rühmatöö – reisiplaani kirjeldamine, tuntud isiku ja kunstiteose tutvustamine, elumuutva sündmuse kirjeldamine, intervjuu andmine ja teise isiku intervjueerimine (tööintervjuu), tervise- jm toodete reklaamimine, treeninguplaani arutelu, protsessikirjeldus, argumenteerimine idee poolt ja vastu, globaalprobleemi arutelu (taastuvenergia vm), heategevuse propageerimine, väitlus hariduse ja harituse teemal, anekdoodi rääkimine, nõupidamine ürituse korraldamiseks (loominguline fantaasia).

Kirjutamine: blogipostitus, veenev kiri, kunstiteose arvustus, ettekanne, esitlus, essee, kaaskiri, teadusaruande sisukokkuvõte.

10. Õppemeetodid

Kuulamis-, lugemis-, kirjutamis- ja tõlkeharjutused, grupi- ja paaristöö, rollimängud, arutelud, ettekanded, dialoogid, interaktiivsed mängulised ülesanded, videote vaatamine, arutelud, testid.

11. Õppekeskkonna kirjeldus

Kontaktõpe toimub tervisekaitse- ja ohutusnõuetele vastavates ruumides, mis on varustatud õppetöö läbiviimiseks vajalike vahenditega.

12. Õppematerjalid

Põhiõpikud:
Jeremy Day, Graham Skerritt, Kieran Donaghy „Language Hub. Advanced Student’s Book“. Macmillan Education Limited, 2020 – õpik, töövihik, interaktiivne veebikeskkond ning paljundamiseks mõeldud harjutusmaterjalid ja testid;
Hugh Dellar, Andrew Walkley „Outcomes Advanced“, 3rd Edition, National Geographic, 2024;
Liz Soars, John Soars and Paul Hancock „Headway Advanced“, 5th ed. Oxford University Press, 2023 – õpik, töövihik, interaktiivne veebikeskkond ning paljundamiseks mõeldud harjutusmaterjalid ja testid.

Lisamaterjalid:
H. Q. Mitchell, Marileni Malkogianni „Key Links C1/C2, MM Publications, 2023 – õpik, töövihik ja digitaalne õppematerjal.

13. Täienduskoolituse lõpetamise tingimused ja väljastatavad dokumendid

Õpingute eduka lõpetamise eelduseks on õppekava õpiväljundite omandamine ja kursuse lõputesti positiivne sooritamine. Lõputesti positiivseks soorituseks on vaja vähemalt 51% õigeid vastuseid. Õppijale väljastatakse tunnistus täienduskoolituse lõpetamise kohta juhul, kui ta saavutas õppekava lõpetamiseks nõutud õpiväljundid, sooritades positiivselt kursuse lõputesti. Õppijale, kes osales koolitusel, kuid ei soovinud lõputesti sooritada, väljastatakse tõend koolitusel osalemise kohta. Muudel juhtudel (õppeaasta keskel) väljastatakse õppijale tema vastava taotluse alusel tõend koolitusel osalemise kohta.

14. Koolituse läbiviimiseks vajalik kvalifikatsioon

Kõrgharidusega spetsialist, kel on olemas vajalikud pädevused keele õpetamiseks vastaval tasemel.