Kursuse lõpuks mõistab ja kasutab õpilane oma igapäevaeluks vajalikke väljendeid ja lihtsamaid fraase, oskab ennast ja teisi tutvustada ning pärida elukoha, tuttavate inimeste ja asjade järele ning vastata sama ringi küsimustele, suudab suhelda lihtsas keeles, kui vestluspartner räägib aeglaselt ja selgelt ning on valmis aitama.
5. Õpiväljundid
Õppekava järgi õpetatava kursuse lõpuks õppija:
• moodustab lihtsaid lühikesi lauseid;
• moodustab eitavaid lauseid ja küsimusi;
• kasutab lihtsamaid igapäevaväljendeid;
• kasutab isikulisi asesõnu ja nende omastavat vormi;
• tunneb nimisõna ainsust ja mitmust ning lihtmineviku ajavormi;
• on tuttav ebareeglipäraste tegusõnadega;
• kasutab numbreid, kuupäevi, kellaaegu;
• kirjutab isikuandmeid ja muud lihtsat informatsiooni;
• on tuttav intonatsiooni ja hääldusega.
6. Õppekava sihtgrupp
Inglise keele A1 taseme õppekava on mõeldud neile, kes soovivad alustada keeleõpingutega päris algusest ega ole varem inglise keelega süstemaatiliselt kokku puutunud või vajavad keele põhialuste ülekordamist.
7. Õpingute alustamise tingimused
Õppijate vastuvõtt toimub registreerimistaotluste alusel, kursuse jooksul liituda soovijatele võimaldatakse üks proovitund ühe õppegrupi kohta. Tasemesobivustesti viib õppejõud vajadusel läbi testimisperioodil enne kursuse algust. Kursusele võetakse vastu soovijad, kes on esitanud digitaalse registreerimistaotluse, sõlminud kooliga koolituslepingu (alaealise puhul teeb seda lapsevanem või hooldaja) ning tasunud kooli väljastatud arve alusel õppemaksu enne õppetöö algust. Täpsemad tingimused on sätestatud kooli normdokumentide ja koolituslepinguga.
8. Õppe kogumaht
Õppe kogumaht moodustab 0 akadeemilist tundi (ak/t), sh 2 ak/t auditoorset õpet ja 0 ak/t iseseisvat tööd. Ühe akadeemilise tunni kestus on 45 minutit.
9. Õppe sisu
Ülevaade hääldusest (hääldusbaas, intonatsioon, lauserõhk) ja sõnade järjekorrast lauses. Lihtsamate käibefraaside, numbrite, kellaaegade jne õppimine. Endast, teistest, oma ümbrusest rääkimine ja vastavate küsimuste küsimine.
Grammatika: jaatus ja eitus; nimisõna; omadussõna; isikulised asesõnad; ainsus ja mitmus; omastavad asesõnad; reeglipärased ja ebareeglipärased tegusõnad; lihtolevik; kestev olevik; oleviku perfekt; lihtminevik; tuleviku väljendamine kestva oleviku ja vormi going to kaudu; küsisõnad ja küsimuste moodustamine; there is/are; this ja that; eessõnad: in, on, under, next to, at, from, with, of; vormide like ja would like kasutamine; vormide some/any kasutamine; vormi was/were born kasutamine; modaaltegusõnade can/can't kasutamine; määrsõnad always, sometimes, never.
Sõnavara: igapäevased nimi-, omadus- ja tegusõnad; tähestik; põhi- ja järgarvud; ametid; perekond; sport ja vaba aeg; toit; toad ja mööbel; maad; rahvad ja keeled; värvid; riided; transport; emotsioone väljendavad kesksõnad, viisakusväljendid.
Kõnearendus: tervitamine ja tutvustamine/tutvumine; mina ja mu perekond; sõbrad; telefoninumbrid ja meiliaadressid; hobid ja vaba aeg; minu päev; minu lemmikud; kellaaeg; vabandamine; juhiste küsimine ja andmine; poes; kohvikus ja restoranis; postkontoris; rongijaamas; eluruumi kirjeldamine; minu kodulinn; kuupäevad; palvete esitamine ja ettepanekute tegemine; igapäevased probleemid; välimuse kirjeldamine, tulevikuplaanid.
Kirjutamine: formulari täitmine isikuandmetega, pildi kirjeldus, päevaplaan, küsimuste ja vastuste koostamine, sidesõnad and ja but, väikeste lõikude kirjutamine lihtsal teemal (kaasõpilase tutvustus, perekond, parim sõber, kodulinn, puhkusereis), postkaart sõbrale.
10. Õppemeetodid
Kuulamis-, lugemis-, kirjutamis- ja tõlkeharjutused, grupi- ja paaristöö, rollimängud, arutelud, ettekanded, dialoogid, interaktiivsed mängulised ülesanded, videote vaatamine ja arutelud, testid.
11. Õppekeskkonna kirjeldus
Kontaktõpe toimub tervisekaitse- ja ohutusnõuetele vastavates ruumides, mis on varustatud õppetöö läbiviimiseks vajalike vahenditega.
12. Õppematerjalid
Õpik:
• Liz Soars, John Soars and Jo McCaul „Headway Beginner“, 5th Ed. Oxford University Press, 2019. Põhiõpiku komplektis sisalduvad: õpik, töövihik, interaktiivne veebikeskkond ning paljundamiseks mõeldud harjutusmaterjalid ja testid.
Lisamaterjalid:
• J. Dooley and V. Evans ”Grammarway 1”. Express Publishing;
• M. Swan and C. Walter ” My Grammar Lab”. Pearson.
13. Täienduskoolituse lõpetamise tingimused ja väljastatavad dokumendid
Õpingute eduka lõpetamise eelduseks on õppekava õpiväljundite omandamine ja kursuse lõputesti positiivne sooritamine. Lõputesti positiivseks soorituseks on vaja vähemalt 51% õigeid vastuseid. Õppijale väljastatakse tunnistus täienduskoolituse lõpetamise kohta juhul, kui ta saavutas õppekava lõpetamiseks nõutud õpiväljundid, sooritades positiivselt kursuse lõputesti. Õppijale, kes osales koolitusel, kuid ei soovinud lõputesti sooritada, väljastatakse tõend koolitusel osalemise kohta. Muudel juhtudel (õppeaasta keskel) väljastatakse õppijale tema vastava taotluse alusel tõend koolitusel osalemise kohta.
14. Koolituse läbiviimiseks vajalik kvalifikatsioon
Kõrgharidusega spetsialist, kel on olemas vajalikud pädevused keele õpetamiseks vastaval tasemel.